Civilization V - kilka nowości na temat gry

Nie ukrywam, że na kolejną odsłonę CIVILIZATION czekam z dość dużą niecierpliwością, choć też obawiam się, że będzie nieco przekombinowana. Pojawiło się kilka nowych detali dotyczących rozgrywki, więc zobaczmy, co nas czeka.

Civilization V - kilka nowości na temat gry
Henryk Tur

01.06.2010 09:50

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Nie ukrywam, że na kolejną odsłonę CIVILIZATION czekam z dość dużą niecierpliwością, choć też obawiam się, że będzie nieco przekombinowana. Pojawiło się kilka nowych detali dotyczących rozgrywki, więc zobaczmy, co nas czeka.

[url=http://grrr.pl/2010/02/26/nowe-informacje-o-civilization-5/]Pierwsze informacje o Civ 5!

[/url]Miasta. Nie będziemy mieć już sytuacji, że oddział wroga po pokonaniu jednostek obrońców wkracza do miasta i burn,baby, burn! Miasta będą traktowane na zasadzie jednostek, czyli otrzymają swoje własne punkty życia. Stawiane przez nas budowle będą miały oczywiście wpływ na ich ilość. Gdy atakujący zredukują stan "zdrowia" miasta do zera, dopiero wówczas mogą je zdobyć.

Obraz
© [źródło](http://s2.blomedia.pl/gadzetomania.pl/images/2010/06/CivilizationV2.jpg)

[url=http://grrr.pl/2010/04/29/top-10-gier-ktore-przeszly-do-historii/]Gry, które przeszły do historii

[/url]

Rywale. W poprzednich grach SI zachowywała się tak, jakby nie za bardzo widziała, co dzieje się wokół granic jej państwa. Można więc było ustawić 20 jednostek tuż przy granicy z komputerowym władcą/władczynią i zostawało to bez reakcji. W Civilization V ma się to zmienić. Sterowani przez SI rywala będę reagować na ruchy naszych wojsk wzdłuż granic i może się zdarzyć, że gry nasi wojacy ruszą do ataku, napotkają zaraz za granicą silny opór wroga. A co się tyczy samych jednostek - nie będziemy mogli już zebrać dziesięciu oddziałów kawalerii na jednym polu. Od teraz obowiązywać ma zasada: jeden oddział - jedno pole. Zmienia to całkowicie sposób prowadzenia wojny, choć czy to takie dobre rozwiązanie...? Moim zdaniem lepiej byłoby ograniczyć po prostu ich ilość na pole i tyle. A co jeszcze się zmieni? O tym powinniśmy dowiedzieć się niebawem.

Źródło: dualshockers.com

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Zobacz także
Komentarze (0)
© Gadżetomania
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.