CLANG - symulator walki bronią białą, który finansują sami gracze [wideo]
Jedna z najciekawszych produkcji ostatnich miesięcy, jakie pojawiły się w serwisie Kickstarter, najprawdopodobniej powstanie. Autorom udało zebrać się 500 tys. dol. na produkcję gry oraz technologii realistycznej symulacji walki bronią białą, czyli CLANG.
09.07.2012 13:00
Jedna z najciekawszych produkcji ostatnich miesięcy, jakie pojawiły się w serwisie Kickstarter, najprawdopodobniej powstanie. Autorom udało zebrać się 500 tys. dol. na produkcję gry oraz technologii realistycznej symulacji walki bronią białą, czyli CLANG.
Twórcy CLANG-a mają ambitny plan – chcą stworzyć grę, w której walka mieczem (i nie tylko mieczem) będzie realistyczna, złożona, odwzorowana przez ruchy gracza. Za produkcję odpowiada m.in. Neal Stephenson, ceniony pisarz, którego pasją jest broń biała.
THE WEEDS (aka Neal gets into detail)
Charakterystyczne dla CLANG-a jest to, że gracz steruje za pomocą kontrolerów ruchowych, co zapewnia wysoką jakość zabawy. Co ciekawe, gra wyjdzie jedynie na PC i Maca, nie wykorzystując kontrolerów ruchowych konsol, ale stawiając raczej na sprzęt oparty na technologii Sixense. Autorzy planują też stworzenie technologii, którą będą licencjonowali na inne gry. CLANG zaoferuje pojedynki jeden na jednego, ale z czasem gra ma się rozrastać.
Uważam, że najlepszymi tytułami odwzorowującymi walkę bronią białą są obecnie Demon’s Souls/Dark Souls oraz Mount & Blade. Chociaż wiele gier nie potrzebuje takiego podejścia do zabawy, to sama myśl o otwartym RPG akcji z takim system walki powoduje u mnie ślinotok ;)