Ćwiczenia bez większego wysiłku

Ćwiczenia bez większego wysiłku15.10.2008 18:00
Kira Czarczyńska

Spędzając dużo czasu w pracy czy przy komputerze, szybko tracimy kondycję, a na dodatek zaczynają nas boleć mięśnie, stawy i ogólnie spada nam drastycznie samopoczucie.

Rzecz jasna najlepiej jest codziennie wybrać się na dłuższy spacer czy zapisać się na basen lub do klubu fitness, jednak nie zawsze mamy na to czas czy ochotę po męczącym dniu.

Jest jednak kilka prostych ćwiczeń, które wykonać możemy wszędzie - a które znacznie poprawią nasze samopoczucie.

Spędzając dużo czasu w pracy czy przy komputerze, szybko tracimy kondycję, a na dodatek zaczynają nas boleć mięśnie, stawy i ogólnie spada nam drastycznie samopoczucie.

Rzecz jasna najlepiej jest codziennie wybrać się na dłuższy spacer czy zapisać się na basen lub do klubu fitness, jednak nie zawsze mamy na to czas czy ochotę po męczącym dniu.

Jest jednak kilka prostych ćwiczeń, które wykonać możemy wszędzie - a które znacznie poprawią nasze samopoczucie.

Ćwiczenia dla "przyrośniętych do krzesła"

Można je wykonać zarówno w domu, jak i w biurze w wolnej od pracy chwili. Rozluźniają mięśnie, poprawiają też krążenie dzięki czemu mózg jest lepiej dotleniony - i pracuje sprawniej.

ramiona: Stań prosto, zrób głęboki wdech i wydech, następnie unieś ręce nad głową, tak wysoko, jak tylko potrafisz. Naprzemiennie wyciągaj ramiona jeszcze wyżej. Możesz też chwycić nadgarstek jednej ręki i pociągnąć go jak najdalej w przeciwną stronę. Zrób zmianę.

nogi: usiądź na krześle w małym rozkroku. Prawą nogę wyprostuj i oprzyj piętą o podłogę, lewą ugnij w kolanie i odchyl w bok. Oprzyj ręce o prawe udo. Lekko pochyl się ku prawej nodze: plecy proste, pracuje tylko miednica. Powinieneś odczuwać delikatne rozciąganie wewnętrznej części prawej nogi. Zrób zmianę.

brzuch: odsuń się trochę na krześle od biurka oprzyj dłonie o blat, napnij mięśnie brzucha i unieś do góry zgięte w kolanach nogi - jak najwyżej. Wytrwaj w takiej pozycji jak najdłużej potrafisz. Opuść nogi, rozluźnij mięśnie brzucha, zrób wydech i powtórz ćwiczenie kilka razy.

Z samego rana - bez ruszania się z pokoju

Wymagają niewiele wysiłku i zaangażowania, znacznie poprawiają jednak ogólną kondycję - dzięki codziennemu porannemu rozruszaniu się, łatwiej przebrniemy przez codzienne zadania i poradzimy sobie ze stresem rozpoczynającego się dnia.

Ćwiczenie 1:

Maszeruj w miejscu. Dołącz do marszu także pracę rąk. Możesz maszerować dowolną ilość czasu - ale nie przesadzajmy, dziesięć kroków w miejscu nie wystarczy, niech to będzie chociaż kilka minut.

Ćwiczenie 2:

Znajdź sobie "stopień" - możesz kupić gotowy specjalnie przeznaczony do gimnastyki, albo wykorzystać jakiś przedmiot codziennego użytku (np. skrzynkę). W tym ćwiczeniu masz po prostu wchodzić na podwyższenie i z niego schodzić, w miarę możliwości wysoko podnosząc kolana. Wejdź i zejdź 15-20 razy.

Ćwiczenie 3:

Ramiona wyprostowane przed sobą - i robisz półprzysiad. Nie pochylaj tułowia. Zatrzymaj się "na dole" na ok. 2 sekundy. Powtórz 10-15 razy.

Ćwiczenie 4:

W pozycji stojącej opierasz się plecami o ścianę - i przyciągasz do klatki piersiowej na zmianę oba kolana. Powtarzasz 15-20 razy.

Ćwiczenie 5:

Połóż się i ugnij nogi w kolanach. Zrób wdech - i potem na wydechu napnij mięśnie brzucha i podnieś barki i głowę patrząc w sufit, na wydechu wróć do pozycji leżącej. Powtórz ok. 20 razy.

Wszystkie te ćwiczenia pomogą ci rozluźnić mięśnie i poprawić nieco swoją formę. Nie czarujmy się jednak, bez regularnego wysiłku fizycznego tak czy inaczej kondycja szybko spada. Warto więc chociaż w weekendy znaleźć trochę czasu na spacer, bieganie, klub fitness czy innego rodzaju czynny odpoczynek.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Udostępnij:
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)