Cyberith Virtualizer – wirtualna rzeczywistość wzbogacona o bieganie, kucanie i podskoki

Jak sprawić, aby wirtualna rzeczywistość w grach zyskała na realizmie? Twórcy urządzenia o nazwie Cyberith Virtualizer założyli, że zamiast siedzieć wygodnie w fotelu z goglami VR na głowie, lepiej będzie sterować naszą wirtualną postacią za pomocą ruchów całego ciała. Czas na bieganie, kucanie i podskoki!

Cyberith Virtualizer
Cyberith Virtualizer
Łukasz Michalik

28.07.2014 | aktual.: 28.07.2014 19:02

Ślizgawka dla graczy

Gdy w 2013 roku zobaczyliśmy pierwsze prezentacje tego sprzętu, Virtualizer zapowiadał się całkiem nieźle. Pomysłodawca, Tuncay Cakmak, przedstawił wówczas rodzaj bieżni z pierścieniem czujników, dzięki którym umieszczony w środku gracz mógł przenieść do świata gry ruchy własnego ciała.

Z pozoru był to sprzęt podobny do Virtuix Omni, jednak poza ogólną koncepcją oferował inne rozwiązania. Zamiast używać specjalnych butów, można z niego korzystać po prostu w skarpetkach, ślizgających się po gładkiej powierzchni. Dodatkowo użytkownik podłączony jest do urządzenia za pomocą otaczającego go pierścienia, dzięki któremu może wychylać się, a także kucać i podskakiwać.

Cyberith Virtualizer
Cyberith Virtualizer© Fot. Shinigaming.com

Jak to wygląda w praktyce? Przez długie miesiące firma Cyberith, która zaczęła przygotowywać się do produkcji urządzenia, podsycała zainteresowanie graczy publikując kolejne filmy, przedstawiające rozgrywkę z tym sprzętem. Cyberith Virtualizer prezentuje się wyjątkowo efektownie zwłaszcza, gdy połączymy go z Oculus Rift, czego przykładem może być np. film, pokazujący grę w Battlefielda:

Battlefield 4 multiplayer online in VR with the Cyberith Virtualizer and the Oculus Rift

Zbiórka na Kickstarterze

Czas oczekiwania powoli dobiega końca – sprzęt pomyślnie przeszedł etap prototypu, a jego producent rozpoczął na Kickstarterze zbiórkę przed rozpoczęciem masowej produkcji. Jak nietrudno się domyślić, zainteresowanie potencjalnych użytkowników okazało się ogromne. W ciągu zaledwie doby udało się zebrać większość z planowanych 200 tys. dolarów, więc już teraz możemy być pewni powodzenia całego przedsięwzięcia.

Cyberith Virtualizer
Cyberith Virtualizer© Fot. Kickstarter

Poza możliwością sterowania postacią w grze, co sprawdzi się chyba przede wszystkim we wszelkich grach pierwszoosobowych, Virtualizer ma zaoferować ciekawą funkcję – podłoże pod stopami gracza ma wibrować, dostosowując wibracje do kierunku i natężenia dźwięku z gry.

Ile kosztuje bieżnia VR?

Warto wspomnieć, że poza kompletnymi zestawami, na Kickstarterze oferowana jest również tańsza wersja bez części sensorów, przeznaczona dla tych, którzy chcą zastosować w urządzeniu własne rozwiązania. Kompletny Cyberith Virtualizer kosztuje od 699 za wersję podstawową do 949 dol. za wersję z wibracjami. Można do niego dokupić wysięgnik, dzięki któremu przewodowe gogle i wyświetlacze nagłowne nie będą krępowały ruchów, a gracz będzie mógł bez problemu obracać się o 360 stopni. Ten dodatek kosztuje 79 dolarów.

Cyberith Virtualizer Prototype 2 gets tested on conventions. Priceless reactions

Sprzęt nie należy zatem – jak widać – do tanich. Choć do tej pory Cyberith Virtualizer prezentowany był przede wszystkim w kontekście gier, to jego twórca zapowiada, że rozrywka to dopiero początek – urządzenie ma sprawdzić się w zastosowaniach edukacyjnych, w terapii oraz jako pomoc dla architektów, pozwalając na własnych nogach zwiedzać nieistniejące, wirtualne obiekty.

Co z tego wyniknie? Biorąc pod uwagę cenę trudno oczekiwać masowej popularności – z pewnością nie będzie to standardowy kontroler, jednak duże zainteresowanie od początku zbiórki potwierdza, że istnieje spora grupa potencjalnych klientów. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, pierwsze urządzenia trafią do nich w marcu 2015 roku.

W artykule wykorzystałem informacje z serwisów Kickstarter, Cyberith, Gizmag i The Guardian.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (9)
© Gadżetomania
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.