Czy nowy zakup Disneya to koniec dla gier wydawanych przez LucasArts?

Lektura komentarzy dotyczących przejęcia imperium Lucasa przez Disneya pozwala wysnuć dość klarowny obraz powodu, dla którego przelano 4 miliardy dolarów z jednego konta na drugie. Tylko jednego powodu.

Czy nowy zakup Disneya to koniec dla gier wydawanych przez LucasArts?
Mariusz Kamiński

03.11.2012 14:31

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Lektura komentarzy dotyczących przejęcia imperium Lucasa przez Disneya pozwala wysnuć dość klarowny obraz powodu, dla którego przelano 4 miliardy dolarów z jednego konta na drugie. Tylko jednego powodu.

Ten powód to oczywiście Star Wars. Czy słyszeliście rozmowy o innych gałęziach działalności Lucasa? Jest ich całe mnóstwo i one także zostały kupione przez Disneya. Czemu nikt o nich nie wspomniał w kontekście zakupu? Czyżby były przeznaczone na stratę? Na przykład taki LucasArts?

O znaczeniu LucasArts w świecie gier można pisać długo i namiętnie. Przygodówki zapraszające nas w swój świat za pomocą logo ze słynnym "Gold Guy" oferowały rozrywkę na najwyższym poziomie (Monkey Island, The Dig, etc.) i wyznaczały nowe standardy w gatunku point-and-click.

Gdy skończyły się czasy gier artystowskich, LucasArts zagłębił się w Star Wars bez reszty. Efekty były dość mizerne. Knights of the Old Republic był strzałem w dziesiątkę, ale to nie jest tak naprawdę gra LucasArts. Force Unleashed czy Kinect Star Wars były tak złe, że mówi się o nich po cichu i ze spuszczonym wzrokiem. Disney może nie chcieć wydawać kolejnych sum na tworzenie nowych gier przy tak złej prasie.

Innym problemem jest zatrudnianie talentów przez LucasArts. Znani i zdolni dość szybko zwiewali gdzie pieprz rośnie, a prezesi rezygnowali ze stanowiska, jeden po drugim (i trzecim). Fatalna atmosfera i brak innowacyjności w firmie to prosta droga do stagnacji i śmierci.

Obecny prezes, Bob Iger, zapowiedział na spotkaniu inwestorskim, że firma skupi się na społecznościowej i mobilnej stronie rozrywki. To dość ponure wieści. Czeka nas zalew przeglądarkowego badziewia i strzelanek na telefoniczne ekraniki? To nie będzie piękne i epickie Star Wars, jakie pamiętamy z czasów KOTOR.

Star Wars 1313 może być ostatnią, wielką grą z tego niesamowitego świata. Jeżeli zdoła podbić serca graczy, to być może nowi właściciele spojrzą przychylniej na LucasArts i nie pozwolą zmienić się tej marce w drugą Zyngę, rodzącą coraz bardziej infantylne i kasożerne gierki. Jeżeli Star Wars 1313 polegnie, to będzie to koniec dla gier Star Wars i samego LucasArts.

Star Wars 1313 Gameplay Trailer

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Zobacz także
Komentarze (0)
© Gadżetomania
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.