Czy StarCraft II pobije rekord otwarcia?
Do premiery StarCraft 2 coraz bliżej, więc jestem ciekaw, czy w dniu premiery ten wyczekiwany od ponad dekady tytuł pobije rekord otwarcia? A jest dużo przesłanek ku temu, że tak się stanie...
26.07.2010 16:30
Do premiery StarCraft 2 coraz bliżej, więc jestem ciekaw, czy w dniu premiery ten wyczekiwany od ponad dekady tytuł pobije rekord otwarcia? A jest dużo przesłanek ku temu, że tak się stanie...
[url=http://grrr.pl/2010/07/22/starcraft-2-zwiastun-ghosts-of-the-past/]
StarCraft 2 - zwiastun Ghost of the Past
[/url]Jak do tej pory rekord należy do Modern Warfare 2, które sprzedało się w dniu otwarcia w ilości 4,7 miliona kopii. Wydawca zarobił na tym jakieś 310 milionów zielonych. Poprzedni rekord należał do nieogolonej buźki Niko Bellica, czyli GTA IV, które to sprzedało się w dniu otwarcia w nakładzie 3,8 milionów kopii. A dlaczego analitycy branży gier wideo twierdzą, że zmagania kosmicznych ras wyprzedzą oba tytuły?
[url=http://grrr.pl/2010/07/16/starcraft-ii-oficjalne-wymagania-systemowe-pc-i-mac/]Oficjlane wymagania systemowe StarCraft II
[/url]Po pierwsze - na dzień 17 lipca zostało złożonych ponad 700 000 preorderów w samych Stanach, a na całym świecie liczba zamówień gry przekroczyła dwa miliony. Po drugie - ponad milion osób uczestniczyło w beta testach. Po trzecie - na Modern Warfare 2 gracze czekali dwa lata. Na StarCraft 2 czekają od dwunastu. No i w końcu coś, co może przeważyć szalę - w Korei Południowej pierwszy StarCraft ma status sportu narodowego, a graczy tam mnóstwo. Tak więc zobaczymy, czy kontynuacja kosmicznych wojen sprzeda się w co najmniej 4,8 milionach egzemplarzy i zasiądzie na tronie rekdzisty. Ciekaw też jestem, jakby wyglądałyby statystyki trzech wymienionych w tym wpisie tytułów, gdyby doliczyć pirackie ściągania i kopie gry. Chyba każda miałaby spokojnie ponad 5 milionów, nieprawdaż?
Źródło: thesanatorium.net