Czy wojna konsoli ma sens?

Posiadacze pecetów mają wiele dylematów związanych ze swoim sprzętem. Pytania typu: „ jaka karta graficzna do gier jest najlepsza?”, pojawiają się bardzo często. Konsolowcy takich problemów nie mają. Mimo to sami potrafią sobie skutecznie uprzykrzać życie. W jaki sposób? Tocząc batalie o to, która konsola jest lepsza – Xbox 360 czy PS3?

chyba już wiecie, która konsola
chyba już wiecie, która konsola
Mateusz Gajewski

Posiadacze pecetów mają wiele dylematów związanych ze swoim sprzętem. Pytania typu: „ jaka karta graficzna do gier jest najlepsza?”, pojawiają się bardzo często. Konsolowcy takich problemów nie mają. Mimo to sami potrafią sobie skutecznie uprzykrzać życie. W jaki sposób? Tocząc batalie o to, która konsola jest lepsza – Xbox 360 czy PS3?

Aby odpowiedzieć na to pytanie (wolałbym udzielić wykładu na temat tego, jaka karta graficzna uciągnie płynnie Sapera), trzeba wziąć pod uwagę kilka aspektów. Rozważymy więc argumenty techniczne, ale nie należy zapominać o kwestiach praktycznych, które dla wielu są dużo ważniejsze niż statystyki czy możliwości generowania pięknej grafiki trójwymiarowej.

Część techniczna

  • Xbox 360:

Procesor: 3,2 GHz PowerPC Tri-Core Xenon

Pamięć: 512 MB GDDR3 700 MHz

Grafika: ATI Xenos 500 MHz

Dźwięk: Stereo, Dolby Digital 5.1, Dolby Digital WMA pro

Napęd: DVD

kontroler bezprzewodowy, wbudowane WiFi (tylko nowsze modele "S"), LAN

  • PlayStation 3:

Procesor: 3,2 GHz Cell Broadband Engine (1 PPE & 7 SPE)

Pamięć: 256 MB system, 256 MB grafika (to jest ta mocna karta graficzna?)

Grafika: 550 MHz NVIDIA/SCEI RSX 'Reality Synthesizer'

Dźwięk: Stereo, Dolby Digital 5.1, DTS-HD, Dolby Tru HD (tylko modele "Slim")

Napęd: Blu-ray

kontroler bezprzewodowy, wbudowane WiFi, LAN

Częstotliwość pojawiania się nowych gier

To, w jakie gry i kiedy będziemy grali, w dużej mierze zależy od samych producentów. Jeśli więc chcemy stanąć po jednej stronie barykady, warto sprawdzić, jak często i jak dużo gier pojawia się na daną platformę. Warto też zwrócić uwagę na jakość gier (mam tutaj na myśli satysfakcję, jaką będziemy z nich czerpać – nie jakość w sensie doznań wizualnych).

Aspekt społeczny

Innymi słowy, co jest dla Was lepsze – Xbox Live czy PlayStation Network? Która z tych usług oferuje zadowalające Was funkcje, gdzie będziecie się czuli lepiej? Z elementem tym wiąże się także coraz popularniejsza ostatnio usługa dystrybucji gier w systemie cyfrowym. Warto zobaczyć, czy producenci chętnie udostępniają swoje tytuły i dodatki do nich na danej platformie.

Wsparcie developerów first i third party

Wsparcie developerów przekłada się bezpośrednio na liczbę gier wydanych na daną konsolę. Jeśli więc okaże się, że Wasz ulubiony producent „olewa” konsolę X czy Y, to lepiej zainwestować pieniądze (i swój cenny głos w wojnie konsol) w maszynę konkurencji. Nie chcecie chyba, żeby ominęły Was kontynuacje ulubionych serii gier.

Ulubione serie

Gry, które kochacie, wielbicie, podziwiacie i oddajecie im hołd – to właśnie one powinny być kluczowym argumentem decydującym o wyborze Xbox 360 lub PS3. Te gry sprawiają, że sięgacie po daną platformę chętniej, z mniejszymi oporami.

a może tę wojnę po prostu... olać?
a może tę wojnę po prostu... olać?

Cena

Sama cena konsoli również jest bardzo ważna. Wiadomo, że nikt nie zdecyduje się kupić sprzętu, na który go nie stać, albo kupi konsolę, ale później nie będzie miał kasy na gry. Rzućcie okiem również na rynek gier używanych – na którą konsolę są tańsze gry i które wersje szybciej tanieją – PS3 czy Xbox 360.

Dostępność

Z tym aktualnie w Polsce raczej nie powinno być większego problemu – Microsoft i Sony dbają o to, by półki sklepowe uginały się od ich sprzętu, a sami wydawcy gier zazwyczaj ustalają daty premier konkretnych tytułów tego samego dnia/tygodnia dla obu wersji.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania

Wybrane dla Ciebie

Komentarze (0)
© Gadżetomania
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.