Dante's Inferno - gameplay i wrażenia z wersji demo

Dawno, dawno temu, gdy po raz pierwszy usłyszałem nazwę Dante's Inferno na myśl przyszła mi gra, która miksuje w sobie elementy God of War z Devil May Cry. W zasadzie nie byłem w zbyt dużym błędzie, bowiem Dante's Inferno to gra z gatunku "w stylu God of War". Na oficjalnej stronie gry możemy przeczytać: Fabuła nawiązywać będzie do Boskiej komedii - średniowiecznego poematu autorstwa Dantego Alighieri. Ten niezwykle mroczny utwór opowiada historię podróży głównego bohatera, który aby odnaleźć ukochaną Beatrycze przemierza dziewięć kręgów piekieł.

Dante's Inferno - gameplay i wrażenia z wersji demo 1Dante
Mateusz Gajewski

Czy warto zapuszczać się do piekła w pogoni za ukochaną? Warto!

Uwaga! Tekst zawiera spojlery.

Dawno, dawno temu, gdy po raz pierwszy usłyszałem nazwę Dante's Inferno na myśl przyszła mi gra, która miksuje w sobie elementy God of War z Devil May Cry. W zasadzie nie byłem w zbyt dużym błędzie, bowiem Dante's Inferno to gra z gatunku "w stylu God of War". Na oficjalnej stronie gry możemy przeczytać:* Fabuła nawiązywać będzie do Boskiej komedii - średniowiecznego poematu autorstwa Dantego Alighieri. Ten niezwykle mroczny utwór opowiada historię podróży głównego bohatera, który aby odnaleźć ukochaną Beatrycze przemierza dziewięć kręgów piekieł.*

Czy warto zapuszczać się do piekła w pogoni za ukochaną? Warto!

Uwaga! Tekst zawiera spojlery.

Wczoraj, późnym wieczorem, wraz z odświeżoną zawartością amerykańskiego PlayStation Store, w sieci wylądowało demo Dante's Inferno. Nie zastanawiając się zbyt długo postanowiłem je szybko ściągnąć aby następnie podzielić się z Wami wrażeniami na temat dema. Ok, zaczynajmy więc.

Dante's Inferno - gameplay i wrażenia z wersji demo 2

Demo rozpoczynamy w starożytnym zamku. Prowadzona przez nas postać (tytułowy Dante) przedziera się przez kolejne fale wrogów, którzy wyglądają niczym miks złodziejskiej gildii ze średniowiecznym plebsem. Naszym głównym zadaniem jest sianie zamętu i paniki. Ogólnie cała historia zaczepia nieco o tematykę krucjat jerozolimskich. Dante nosi na piersi duży krzyż templariuszy, który został wszyty w jego skórę (na jednym z filmowych przerywników widzimy jak bohater sam go sobie szyje). Wygląda na to, że Dante popełnił sporo grzechów i musi mocno odpokutować. Gdy docieramy na dziedziniec zamku (po drodze obserwując spektakularne wbicie się statku w brzeg) to zostajemy nikczemnie trafieni małym sztyletem prosto w serce. Sytuacja jest o tyle zaskakująca, że nasz morderca przyłapuje nas od tyłu, nie "po Bożemu'.

Dante's Inferno - gameplay i wrażenia z wersji demo 3

Tutaj rozpoczyna się w zasadzie właściwa akcja dema. Nagle otacza nas dziwny chłód i ciemna chmura, z której wyłania się Śmierć z kosą! Dokładnie! Ogromna postać, która mówi ochrypłym głosem, a z jej gardzieli wydobywa się chłód i ciemny dym. Okazuje się, że biskup, który zlecił krucjatę nie miał racji. Dante pokonując kolejne fale przeciwników miał nadzieję, że walczy w słusznej sprawie, a tymczasem okazuje się, że obiecane przez biskupa zbawienie i wieczna chwała wcale nie nastąpią. Zamiast tego przyjdzie nam spotkać wszystkich pokonanych do tej pory przeciwników i wiecznie pokutować za nasze grzechy. Naturalnie Dante nie jest zachwycony tym faktem, więc czym prędzej łapie za swoją broń aby stoczyć walkę o śmierć lub życie, ze... Śmiercią. Brzmi to trochę absurdalnie, ale ma sens i bazuje na wymienionej we wstępie książce.

Dante's Inferno - gameplay i wrażenia z wersji demo 4

Finał finałów udaje nam się pokonać zwodniczą Śmierć, w efekcie czego otrzymujemy jej kościstą kosę. Warto jednak na chwilę zatrzymać się w tym momencie i napisać trochę na temat samej walki. Potyczka jest naprawdę emocjonująca, choć na najwyższym dostępnym w demie poziomie (2gi z 4 dostępnych) nieco przewidywalna. Śmierć wciąż wykonuje te same ruchy, wystarczy zawsze uderzać po jej 3 ciosach, a pomiędzy kolejnymi atakami blokować i powinniśmy skończyć walkę z pełnym paskiem zdrowia. Na szczęście, gdy życie Śmierci (jak to dziwnie brzmi!) spadnie, to zmienia ona nieco taktykę, stając się bardziej zdeterminowaną. Wszystko to hula w 60 klatkach na sekundę i ani razu nie odnotowałem zwolnienia. Zdziwieni?

Dante's Inferno - gameplay i wrażenia z wersji demo 5

Jest naprawdę dobrze. Graficznie Dante's Inferno onieśmiela. Tekstury są bardzo ładne, kolory nasycone, a cienie idealnie budują odpowiedni klimat. Do tego ruchy postaci, które wyglądają naturalnie i przekonywująco (sami przeciwnicy nieco kuleją), ale po kilkudziesięciu minutach spędzonych z demem mam wrażenie, że gdzieś już to widziałem.

Dante's Inferno - gameplay i wrażenia z wersji demo 6

Dokładnie. Nawet wiem gdzie. God of War - kojarzycie? Dante's Inferno wygląda praktycznie identycznie jak God of War, jeśli chodzi o stronę techniczną gry, czyli ruch postaci, ciosy, akcja kamery, przywracanie zdrowia czy many itp. Przyznam szczerze, że mocno mi to nie przeszkadza - God of War osiągnął w temacie gier tego typu taki poziom, że lepiej już chyba być nie może. Nie ma więc sensu zmieniania tego co dobre. Lepiej skopiować schematy i dorzucić do tego ciekawą historię. Wcale się nie obrażę. A, że gra wygląda obłędnie, mocno wciąga no i w pełnej wersji zaoferuje 9 kręgów piekielnych, animację na poziomie 60 klatek na sekundę i ponad 60 updgrade'ów i modyfikacji, to tylko należy ją chwalić.

Dante's Inferno - gameplay i wrażenia z wersji demo 7

Gra nie jest jednak pozbawiona rzeczy kontrowersyjnych. Wszędzie tutaj pełno nawiązań do religii, lucyfera i krzyża. Krzyż jako broń, krzyż jako element przysięgi, upadający krzyż, który wpada w piekielną czeluść... Niektóre osoby mogą się poczuć urażone czy nawet wręcz wzburzone. Producenci gier wideo pokazali już jednak wielokrotnie, że nie boją się żadnych tematów i zrobią wszystko aby wokół ich gry działo się jak najwięcej i dużo o niej mówiono.

Gdybym miał wystawić wstępną ocenę, na podstawie wersji demo Dante's Inferno, to z pewnością byłaby to 9+. Główne atuty gry to ciekawa historia, piękna i płynna animacja, mnogość ulepszeń, potyczki z mini-bossami, a także postać "cycatej" Beatrycze. Minusy to tylko i wyłącznie powielane z God of War schematy, ale jak zaznaczyłem - nie ma sensu tworzyć czegoś nowego, skoro można skorzystać z dostępnych rozwiązań i zaadoptować je na własne potrzeby.

PS. Europejska premiera Datne's Inferno dopiero 9 lutego 2010 roku.

Źródło artykułu: WP Gadżetomania

Wybrane dla Ciebie

Nowy model AI przewiduje choroby z wyprzedzeniem 10 lat
Nowy model AI przewiduje choroby z wyprzedzeniem 10 lat
Tajemniczy "ciemny tlen" odkryty na dnie Pacyfiku
Tajemniczy "ciemny tlen" odkryty na dnie Pacyfiku
Nowa metoda recyklingu plastiku. Rozłoży nawet PVC
Nowa metoda recyklingu plastiku. Rozłoży nawet PVC
Jest ich mniej. Nawet w środowiskach, gdzie nie ingeruje człowiek
Jest ich mniej. Nawet w środowiskach, gdzie nie ingeruje człowiek
Sen i ryzyko demencji. Są nowe odkrycia
Sen i ryzyko demencji. Są nowe odkrycia
Do 2500 r. może jej już nie być. Alarmujące prognozy dla syberyjskiej tundry
Do 2500 r. może jej już nie być. Alarmujące prognozy dla syberyjskiej tundry
Galaktyka Cygaro. Miejsce, gdzie gwiazdy rodzą się szybciej
Galaktyka Cygaro. Miejsce, gdzie gwiazdy rodzą się szybciej
Tak formują się planety. Odkrycie naukowców to potwierdza
Tak formują się planety. Odkrycie naukowców to potwierdza
Ludzie od zawsze o tym marzyli. Pojawia się jednak pewien problem
Ludzie od zawsze o tym marzyli. Pojawia się jednak pewien problem
Masz głośnych sąsiadów? Szwajcarzy znaleźli na to sposób
Masz głośnych sąsiadów? Szwajcarzy znaleźli na to sposób
Mikroplastik i zdrowie. To konsekwencje zanieczyszczenia środowiska
Mikroplastik i zdrowie. To konsekwencje zanieczyszczenia środowiska
Tajemnicza rotacja. Czy Wszechświat znajduje się w czarnej dziurze?
Tajemnicza rotacja. Czy Wszechświat znajduje się w czarnej dziurze?