Dlaczego firmy nadal korzystają z telefonów stacjonarnych?

Rok 2018: przeciętny konsument ma w kieszeni urządzenie o mocy przenośnej konsoli do gier, a firmy inwestują w telefony biurkowe do telefonii stacjonarnej. Dlaczego?

Dlaczego firmy nadal korzystają z telefonów stacjonarnych? 1
Redakcja Gadżetomanii

Do końca lat 90, to raczej firmy dysponowały najnowocześniejszym sprzętem - zarówno komputerami jak i telefonami, których zaawansowane funkcje biznesowe służyły do zwiększenia wydajności pracowników i zapewniania im maksymalnej mobilności.

Dekadę później, na rynku coraz bardziej dominują smartfony, które mogą (i kosztują) więcej. Ich masowa obecność w biurach to nowe wyzwania dla firm. Zaawansowane funkcje (a raczej ich nadmiar) zaczynają raczej doskwierać, gdy produktywność przechodzi w prokrastynację. Firmowe punkty dostępowe sieci bezprzewodowej są coraz bardziej obciążone, rosnąca liczba aplikacji i podatność na ataki złośliwego oprogramowania oznacza częstsze i kosztowniejsze serwisowanie.

“Realizowane każdego roku przez UKE badania rynku telekomunikacyjnego pokazują, że firmy - szczególnie te duże, utrzymują telefonię stacjonarną z powodu korzyści jakie ona przynosi, a nie przyzwyczajenia. Ich podejście jest racjonalne - nie każdy pracownik potrzebuje telefonu komórkowego, ale z każdym musi być kontakt. Przyszłość telefonii stacjonarnej należy do VoIP, a nie analogowej. Specjalizacja, ergonomia, cena i możliwości integracyjne - to kluczowe przyczyny, dla której firmy będą korzystać z tej technologii i dedykowanych jej urządzeń” - komentuje Jarosław Łuczkiewicz, szef marketingu Datera (https://www.datera.pl).

Dlaczego firmy inwestują w telefonię stacjonarną?

Dla ograniczenia kosztów przedsiębiorstwa inwestują w telekomunikację stacjonarną VoIP, zyskując przy tym dostęp do unikalnych korzyści oferowanych przez tę technologię. To dlatego w 2018 roku w każdej dużej firmie można spotkać całe armady przeróżnych, biurkowych telefonów stacjonarnych.

Minimalizują koszty stanowiska pracownika

Koszt dobrej jakości telefonu VoIP jest relatywnie bardzo niski - będzie on tańszy niż najniższej klasy smartfon. Istotna jest też mnogość opcji, na jakie może liczyć budująca infrastrukturę telekomunikacyjną firma. Można zainwestować w przewodowe telefony biurkowe (ceny od 200 - 220 zł), bezprzewodowe słuchawki podłączane do stacji DECT (koszt 1 słuchawki wynosi od 150 zł) lub nawet w zestawy słuchawkowe z mikrofonem podłączane do komputera (od 20 zł). Firma ma pełną swobodę w doborze sprzętu lub oprogramowania do dzwonienia i może się urządzić w myśl zasady “ani grosza na rzeczy, które nie są potrzebne”.

Warto wiedzieć, że technologia VoIP pozwala na posługiwanie się tym samym numerem telefonu na wszystkich posiadanych przez pracownika urządzeniach - od biurkowego telefonu, przez aplikację mobilną, po program PC.

Auto-provisioning i zdalne zarządzanie

Automatyczna konfiguracja (auto-provisioning) to funkcja zdalnego zarządzania telefonami z poziomu centrali telefonicznej VoIP. Pozwala nie tylko przekazać do urządzenia informacje o wykorzystywanym koncie i numerze telefonu, ale też często sterować wszystkimi parametrami urządzenia.

Jest to istotna funkcja dla większych biur, ale może być przydatna też w mniejszych firmach, gdyż bardzo ułatwia serwisowanie i utrzymanie.

Pozwala na m.in. na centralną kontrolę książek adresowych (dzięki czemu wszyscy pracownicy mają zawsze aktualne kontakty), konfiguracji przycisków funkcyjnych, ustawienie poczty głosowej lub nawet poszczególnych przycisków funkcyjnych.

O ile rosnące floty smartfonów wymusiły powstanie systemów do grupowego zarządzania nimi (uprawnieniami użytkowników do instalowania aplikacji, filtrów internetu etc.) to centralizacja całego systemu telefonicznego jest funkcją wbudowaną już w platformy jakie oferują najlepsi operatorzy VoIP (np. FCN, Datera).

Funkcje biurowe, trwałość i ergonomia

Telefony VoIP są w olbrzymiej większości zaprojektowane do pracy biurowej i oferują wszystkie niezbędne tam funkcje - połączenia konferencyjne, przełączanie rozmówców, obsługa więcej niż jednej linii, zawieszanie połączeń, rozbudowane książki adresowe, pobieranie kontaktów z serwera.

Ich siłą jest maksymalna ergonomia i specjalizacja, pozwalająca na doskonałą responsywność czy wiele lat stabilnej pracy na recepcji, w sekretariacie czy contact center.

Jest to drugi biegun względem smartfonów i aplikacji cierpiących na skutek tzw. “feature creep”, czyli ciągłego dodawania funkcji do nich przez deweloperów do momentu aż nie przypominają one swojej pierwotnej wersji i konsumują coraz więcej zasobów systemowych, ale też problemu stopniowego zapychania się nawet dobrej klasy smartfonów w wyniku kolejnych aktualizacji.

Oczywiście, są na rynku dostępne urządzenia stacjonarne VoIP będące faktycznie stacjami dokującymi do tabletów z systemem Android, albo telefony konferencyjne pozwalające na rozmowy wideo w jakości HD na firmowym telewizorze. Jest to jednak bardzo drogi sprzęt kupowany przez bardzo duże organizacje, które są gotowe na dodatkowe koszty aby zapewnić doskonałą czułość nagrywania w mikrofonie mającym obsłużyć konferencję na kilkudziesięciu uczestników.

Funkcje integracyjne telefonii VoIP (API)

Najważniejszą przyczyną, dla której telefony stacjonarne (VoIP) mają mocną pozycję w firmach, jest rozwój komunikacji wielokanałowej (tzn. BOK komunikuje się z klientami przez e-mail, czat, telefon i media społecznościowe). Powoduje ona, że każdy kanał musi funkcjonować w połączeniu z pozostałymi, a dane dotyczące rozmów muszą być pogrupowane “po kliencie” w sensownym zbiorze - na co pozwala najważniejsze narzędzie pracy BOK czy Sprzedaży - system CRM. Integracja telefonii VoIP z CRM jest kluczowym wdrożeniem w każdej firmie na poważnie myślącej o sprzedawaniu przez telefon. To dzięki temu pracownik może wywoływać połączenia przez swój biurkowy telefon przez kliknięcie myszą w kontakt w CRM - albo automatycznie odebrać rozmowę z podglądem wszystkich danych klienta.

Co wybrać?

Na naszym rynku można kupić urządzenia bardzo wielu producentów, o bardzo różnych funkcjach i wyspecjalizowanych do konkretnych zadań. Część pracowników można wyposażyć w zestawy słuchawkowe z mikrofonami podłączane do komputera. Niektórzy będą potrzebować telefonu z rozbudowanym panelem do łatwego przełączania rozmówców. Jeszcze inni będą potrzebowali sprzętu z opcją rozmów wideo. Różnorodność sprzętu VoIP i elastyczność tej technologii, że firma naprawdę ma możliwość płacenia tylko za to, co jest jej potrzebne - i ani grosza więcej.

Źródło artykułu: WP Gadżetomania

Wybrane dla Ciebie

Tajemniczy "ciemny tlen" odkryty na dnie Pacyfiku
Tajemniczy "ciemny tlen" odkryty na dnie Pacyfiku
Nowa metoda recyklingu plastiku. Rozłoży nawet PVC
Nowa metoda recyklingu plastiku. Rozłoży nawet PVC
Jest ich mniej. Nawet w środowiskach, gdzie nie ingeruje człowiek
Jest ich mniej. Nawet w środowiskach, gdzie nie ingeruje człowiek
Sen i ryzyko demencji. Są nowe odkrycia
Sen i ryzyko demencji. Są nowe odkrycia
Do 2500 r. może jej już nie być. Alarmujące prognozy dla syberyjskiej tundry
Do 2500 r. może jej już nie być. Alarmujące prognozy dla syberyjskiej tundry
Galaktyka Cygaro. Miejsce, gdzie gwiazdy rodzą się szybciej
Galaktyka Cygaro. Miejsce, gdzie gwiazdy rodzą się szybciej
Tak formują się planety. Odkrycie naukowców to potwierdza
Tak formują się planety. Odkrycie naukowców to potwierdza
Ludzie od zawsze o tym marzyli. Pojawia się jednak pewien problem
Ludzie od zawsze o tym marzyli. Pojawia się jednak pewien problem
Masz głośnych sąsiadów? Szwajcarzy znaleźli na to sposób
Masz głośnych sąsiadów? Szwajcarzy znaleźli na to sposób
Mikroplastik i zdrowie. To konsekwencje zanieczyszczenia środowiska
Mikroplastik i zdrowie. To konsekwencje zanieczyszczenia środowiska
Tajemnicza rotacja. Czy Wszechświat znajduje się w czarnej dziurze?
Tajemnicza rotacja. Czy Wszechświat znajduje się w czarnej dziurze?
Umożliwi skok technologiczny? Ten związek ma niezwykłe właściwości
Umożliwi skok technologiczny? Ten związek ma niezwykłe właściwości