Dlaczego ludzie korzystają z Twittera - najnowsze badania
Utrzymywanie kontaktu z przyjaciółmi to główny powód, dla którego internauci korzystają z Twittera. Wskazało go 41,6% osób ankietowanych przez TNS. Okazało się również, że co piąty fan popularnej platformy mikroblogowej używa jej w pracy.
Utrzymywanie kontaktu z przyjaciółmi to główny powód, dla którego internauci korzystają z Twittera. Wskazało go 41,6% osób ankietowanych przez TNS. Okazało się również, że co piąty fan popularnej platformy mikroblogowej używa jej w pracy.
33,6% mężczyzn i 48,4% kobiet wykorzystuje Twittera głównie do utrzymywania więzi ze znajomymi. Około 30% obu grup koncentruje się po prostu na informowaniu o swoim aktualnym statusie (do tego Twitter został w zasadzie stworzony). 22,5% panów oraz 21,9% pań używa Twittera w pracy. Pełne dane poniżej:
Poza przyjaciółmi fani Twittera kontaktują się przez serwis z rodziną (23,3% mężczyzn i 36,4% kobiet) oraz gwiazdami (odpowiednio 27,4% i 32,1%) czy znanymi blogerami (28,5%, 21,3%).
Z danych TNS wynika, że tylko co trzeci użytkownik Twittera wykorzystuje go tak, jak zakładali twórcy - pisze o tym, co aktualnie robi. W ciągu ostatnich lat serwis znalazł mnóstwo alternatywnych zastosowań - zaczęli z niego korzystać internauci o bardzo różnych potrzebach.
Źródło: eMarketer