Dlaczego twórca YouTube odszedł z serwisu?

Dlaczego twórca YouTube odszedł z serwisu?

Dlaczego twórca YouTube odszedł z serwisu?
Łukasz Michalik
12.11.2010 19:00

Chad Hurley ogłosił swoją decyzję o rezygnacji ze stanowiska CEO YouTube. Sam fakt rezygnacji nie byłby niczym szczególnym, gdyby nie połączona z nim deklaracja – były szef YouTube porzuca swoje dzieło na rzecz...

Chad Hurley ogłosił swoją decyzję o rezygnacji ze stanowiska CEO YouTube. Sam fakt rezygnacji nie byłby niczym szczególnym, gdyby nie połączona z nim deklaracja – były szef YouTube porzuca swoje dzieło na rzecz...

Chad Hurley jest mniej rozpoznawalny niż Mark Zuckerberg, Sergey Brin lub Larry Page, jednak jego wkład w stworzenie Sieci takiej, jaką znamy współcześnie, jest równie doniosły. Jego kariera w świecie mediów elektronicznych zaczęła się od współpracy z PayPalem – był między innymi twórcą pierwszego logo tej firmy.

Po przejęciu PayPala przez eBay Chad wykorzystał wypłacone w wyniku przejęcia pieniądze do założenia wortalu wideo. Zadanie to było ułatwione ze względu na fakt, że pomoc zaoferowali byli pracownicy PayPala - Steve Chen and Jawed Karim.

Sukces YouTube wywołał zainteresowanie sieciowego giganta – zgodnie z często stosowaną praktyką Google w 2006 r. przejął firmę. Hurley stopniowo ograniczał swoje zaangażowanie w YouTube, skupiając się coraz bardziej na doradzaniu niż faktycznym prowadzeniu firmy. Po decyzji o rezygnacji jego miejsce na stanowisku CEO zajął Salar Kamangar z Google, a Chad Hurley postanowił skupić się na założonej 6 lat wcześniej marce odzieżowej.

Hlaska, bo tak nazywa się marka odzieży, to wspólne dzieło Chada Hurleya i Anthony’ego Mazzei. Nazwa firmy to połączenie nazw stanów Hawaje i Alaska. Oferta firmy obejmuje niemal wszystko, co niezbędne, by ubrać się praktycznie i wygodnie – od galanterii, poprzez koszule czy T-shirty po kurtki i zegarki.

Plany ekspansji są ambitne – jak twierdzi w jednym z wywiadów Chad, w ciągu dwóch lat sklepy Hlaska mają zostać otwarte w każdym większym mieście USA, a ekspansja marki ma być wydarzeniem na miarę osiągnięć Levi Straussa.

Choć komentatorzy porównują sposób działania firmy odzieżowej Chada Hurleya do start-upu, to właściciel podkreśla różnice pomiędzy biznesem internetowym a działalnością w branży odzieżowej. Cechą, na którą założyciel YouTube zwraca uwagę, ma być dłuższy czas poświęcany wymyślaniu i tworzeniu produktu.

Branża odzieżowa nie jest jedyną, która interesuje założyciela YouTube. Chad Hurley zainwestował również w zespół wyścigowy Team US F1. W życiu prywatnym Chad pozostał wierny Krzemowej Dolinie – jego teściem jest James H. Clark, założyciel m.in. Netscape Communications Corporation.

Źródło: BusinessInsider

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)