Dlaczego w reklamach iPhone prawie zawsze pokazuje godzinę 9:42?

Firma z Cupertino zapewne nie jest jedyną, która zwraca uwagę na szczegóły, jednak to właśnie w przypadku Apple’a wyjątkowa dbałość o detale stała się jednym ze znaków rozpoznawczych. Okazuje się, że przywiązanie do szczegółu dotyczy również reklam.

Dlaczego w reklamach iPhone prawie zawsze pokazuje godzinę 9:42? 19:42 (Fot. Gigaom.com)
Łukasz Michalik

Firma z Cupertino zapewne nie jest jedyną, która zwraca uwagę na szczegóły, jednak to właśnie w przypadku Apple’a wyjątkowa dbałość o detale stała się jednym ze znaków rozpoznawczych. Okazuje się, że przywiązanie do szczegółu dotyczy również reklam.

Perfekcjonizm w przypadku producentów sprzętu elektronicznego jest wyjątkowo pożądaną cechą. Zostawiając na boku spory fanbojów i hejterów Apple’a, warto zwrócić uwagę na pewien interesujący detal – gdy w reklamie Apple’a pojawia się iPhone lub iPad, urządzenia wskazują zazwyczaj, choć są wyjątki od tej reguły,  godzinę 9:42 lub 9:41. Z czego to wynika?

Choć spekulacje na ten temat krążyły w Sieci od dawna, sprawę ostatecznie wyjaśnił były pracownik Apple’a, BobBorcher. Wprawdzie opublikowany przez niego film zniknął już z YouTube’a, jednak Bob potwierdził, że godzina pokazywana przez występujące w reklamach sprzęty odpowiada tej, w której zostały zaprezentowane światu po raz pierwszy.

Zarówno iPhone jak i iPad zostały ujawnione pomiędzy 9:41 a 9:42. Wystąpienia Steve’a Jobsa były tak zaplanowane, aby nowy produkt pojawiał się na nich około 40. minuty i jak widać podczas wystąpień na żywo udawało się dotrzymać harmonogramu.

Czy ma to jakieś znaczenie dla użytkowania produktów? Oczywiście, że nie, pokazuje jednak, że żadnego detalu nie pozostawiono w tej kwestii przypadkowi.

Dlaczego w reklamach iPhone prawie zawsze pokazuje godzinę 9:42? 2
9:42 (Fot. BusinessInsider.com)
Dlaczego w reklamach iPhone prawie zawsze pokazuje godzinę 9:42? 3
9:42 (Fot. BusinessInsider.com)
Dlaczego w reklamach iPhone prawie zawsze pokazuje godzinę 9:42? 4
9:42 (Fot. BusinessInsider.com)
Dlaczego w reklamach iPhone prawie zawsze pokazuje godzinę 9:42? 5
9:42 (Fot. BusinessInsider.com)
Dlaczego w reklamach iPhone prawie zawsze pokazuje godzinę 9:42? 6
9:42 (Fot. BusinessInsider.com)
Dlaczego w reklamach iPhone prawie zawsze pokazuje godzinę 9:42? 7
9:42 (Fot. BusinessInsider.com)
Dlaczego w reklamach iPhone prawie zawsze pokazuje godzinę 9:42? 8
9:42 (Fot. BusinessInsider.com)
Dlaczego w reklamach iPhone prawie zawsze pokazuje godzinę 9:42? 9
iPhone 4S pojawił się o 9:41

Źródło: MacnnBusiness InsiderPlayr

Źródło artykułu: WP Gadżetomania
Wybrane dla Ciebie
Zasada "30 sekund". Rekomendacja CBZC
Zasada "30 sekund". Rekomendacja CBZC
Nowy model podróży w czasoprzestrzeni. Czy można poruszać się szybciej niż światło?
Nowy model podróży w czasoprzestrzeni. Czy można poruszać się szybciej niż światło?
Czeski skarb ma 2,5 tys. lat. Takich monet nie spodziewali się odkryć
Czeski skarb ma 2,5 tys. lat. Takich monet nie spodziewali się odkryć
Fałszywe wiadomości na WhatsAppie. Ostrzeżenie WOC
Fałszywe wiadomości na WhatsAppie. Ostrzeżenie WOC
Samsung Galaxy XR coraz bliżej. Pierwsze gogle z Androidem XR na zdjęciach
Samsung Galaxy XR coraz bliżej. Pierwsze gogle z Androidem XR na zdjęciach
Mikroby z wiecznej zmarzliny. Budzą się po tysiącach lat
Mikroby z wiecznej zmarzliny. Budzą się po tysiącach lat
Powrót Voodoo: Kultowe karty 3Dfx w nowoczesnym wydaniu
Powrót Voodoo: Kultowe karty 3Dfx w nowoczesnym wydaniu
Unikatowe znalezisko w Ekwadorze. To dowód na pradawne życie
Unikatowe znalezisko w Ekwadorze. To dowód na pradawne życie
Nowa era druku: Open Printer daje lekcję gigantonom branży
Nowa era druku: Open Printer daje lekcję gigantonom branży
Odkrycia na Enceladusie. Związki organiczne pod lodową powierzchnią
Odkrycia na Enceladusie. Związki organiczne pod lodową powierzchnią
Uwaga na fałszywe maile. Santander ostrzega przed falą oszustw
Uwaga na fałszywe maile. Santander ostrzega przed falą oszustw
Nvidia: To nie programiści wygrają wyścig AI. Nadchodzi era fachowców
Nvidia: To nie programiści wygrają wyścig AI. Nadchodzi era fachowców