Dlaczego World at War będzie lepszy od CoD4?

Dlaczego World at War będzie lepszy od CoD4?

Dlaczego World at War będzie lepszy od CoD4?
Mateusz Gajewski
30.10.2008 08:30

Call of Duty 4 był(jest?) świetną grą. Jednocześnie nie był to kolejny fps o tematyce wojennej. Gra ta została skomponowana w świetny sposób m.in. przy użyciu znakomitego trybu multiplayer, prostego i intuicyjnego sterowania, oraz smakowitych kąsków pokroju misji snajperskiej w pseudo-Czarnobylu.

Dlatego też poprzeczka dla studia Treyarch została podniesiona dość wysoko. Czy uda im się ją przeskoczyć, czy też może World at War będzie tytułem, który ją strąci i upadnie z wielkim hukiem?

Call of Duty 4 był(jest?) świetną grą. Jednocześnie nie był to kolejny fps o tematyce wojennej. Gra ta została skomponowana w świetny sposób m.in. przy użyciu znakomitego trybu multiplayer, prostego i intuicyjnego sterowania, oraz smakowitych kąsków pokroju misji snajperskiej w pseudo-Czarnobylu.

Dlatego też poprzeczka dla studia Treyarch została podniesiona dość wysoko. Czy uda im się ją przeskoczyć, czy też może World at War będzie tytułem, który ją strąci i upadnie z wielkim hukiem?

Należałoby więc wymienić kilka cech, które naszym zdaniem pozytywnie wpłyną na ostateczne oceny tej gry. Przede wszystkim wojna, a dokładniej jej klimat. Powrót do okopów II Wojny Światowej może być strzałem w 10-tkę. Ostatnio brakuje nowych tytułów, które traktowałyby o tym okresie w historii, a z genialnym i nieco podrasowanym w stosunku do CoD4 trybem multiplayer gra może przechylić szalę na stronę zwycięstwa.

Do tego dochodzi zachowanie żołnierzy na polach walki. To nie Brothers in Arms, gdzie ważna jest również odpowiednia taktyka. To istny chaos, przedsionek piekła, gdzie co chwila niebo rozpruwają świetliste łuny po wystrzelonych pociskach, a krew leje się niczym mleko w Mlecznej Krainie. CoD4 był zorganizowany, stonowany, aczkolwiek miejscami brutalny i ostry. World at War to bałagan, śmietnik, gdzie panuje chaos i zniszczenie.

World at War ma tryb kooperacji, a to zdecydowanie jest ważna karta przetargowa w dzisiejszych czasach i nowość w serii. Split-screen, system link - dla każdego coś miłego (nie wspominając już o rozgrywce online). CoD4 polegał na ukończeniu trybu single na poziomie Veteran, a następnie należało masterować skilla i zdobywać nowe levele w walce po sieci. World at War daje nam nowe możliwości rozegrania głównej kampanii.

O samym trybie kooperacji warto wspomnieć jeszcze chociażby to, że jednocześnie przy jednej konsoli mogą się bawić cztery osoby. Dodatkowo gra stawia na walkę zespołową - jeśli jeden z naszych przyjaciół zostanie ranny mamy mało czasu, aby go podnieść na nogi. Gdy nie wystarczy nam czasu musimy zaczynać rozgrywkę od ostatniego checkpointu. Nie ma tutaj bowiem wskrzeszania po przejściu do nowego obszaru. Zapomnijcie o tym. Nadchodzi nowe.

Źródło: na pdst.oxm

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)