Dodatkowe linki w reklamach AdWords

Dodatkowe linki w reklamach AdWords

Dodatkowe linki w reklamach AdWords
Wojciech Usarzewicz
26.06.2010 16:32

Google wprowadziło właśnie w swoich reklamach AdWords nową opcję - dodatkowe linki do stron reklamodawców, które w jakiś sposób nawiązują do zapytania kierowanego do wyszukiwarki przez użytkowników. Opcja nie jest nowa, dla wybranców dostępna była już rok temu, teraz jednak każdy może z niej korzystać. No, prawie każdy.

Google wprowadziło właśnie w swoich reklamach AdWords nową opcję - dodatkowe linki do stron reklamodawców, które w jakiś sposób nawiązują do zapytania kierowanego do wyszukiwarki przez użytkowników. Opcja nie jest nowa, dla wybranców dostępna była już rok temu, teraz jednak każdy może z niej korzystać. No, prawie każdy.

AdWords to system reklamy kontekstowej od Google, dzięki któremu każdy reklamodawca może dotrzeć do dokładnie sprecyzowanej grupy potencjalnych klientów. Jak donosi Google, dodatkowe linki w boxach reklamowych zwiększają ilość kliknięć nawet o 30%, licząc średnią. Przekłada się to oczywiście na zyski reklamodawców.

Mechanizm jest prosty - użytkownik zadaje zapytanie wyszukiwarce. Jeśli zapytanie to pasuje do danego słowa kluczowego dla kampanii w AdWords, do akcji wkracza nowy mechanizm. Automatycznie określa, czy kampania jest na tyle popularna i dobra jakościowo, by wyświetlić w niej dodatkowe linki. Jeśli wymagania są spełnione, linki pojawią się pod opisem reklamy.

Haczyk tkwi w tym, iż dodatkowe linki wyświetlone zostaną jedynie pod jednoliniowymi formatami reklamy - oznacza to, iż jeśli Twoja reklama ma aż dwie linie opisu, nie będziesz mógł się cieszyć nową funkcjonalnością.

Nowe linki może dodać prawie każdy posiadacz konta AdWords, wchodząc do Ustawień Kampanii, a następnie do Rozszerzeń. A dlaczego prawie każdy? Bowiem jak to zwykle z produktamiGoogla bywa, użytkownicy międzynarodowi na nową funkcjonalność poczekają sobie kilka dni.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)