Dużo, więcej, najwięcej reklam w grach

Massive to firma, której właścicielem jest Microsoft. Jej celem jest sprzedaż powierzchni reklamowych w grach komputerowych. Massive ogłosiło właśnie, że podpisało z Activision Blizzard wieloletni kontrakt na umieszczanie reklam w grach na Xbox 360 i PC. To dopiero zalążek kampanii reklamowych prowadzonych w świecie cyfrowej rozrywki. Czy jest się czego obawiać?

Dużo, więcej, najwięcej reklam w grach 1
Michał Kowal

*Massive *to firma, której właścicielem jest Microsoft. Jej celem jest sprzedaż powierzchni reklamowych w grach komputerowych. Massive ogłosiło właśnie, że podpisało z Activision Blizzard wieloletni kontrakt na umieszczanie reklam w grach na Xbox 360 i PC. To dopiero zalążek kampanii reklamowych prowadzonych w świecie cyfrowej rozrywki. Czy jest się czego obawiać?

Przedmiotem umowy między *Massive, a Activision Blizzard *jest osiemnaście tytułów (między innymi Quantum of Solace, czy Guitar Hero World Tour). Co więcej Massive będzie zarządzało także powierzchnią reklamową na battle.net (serwis do grania przez sieć w produkcje Blizzard'a).

Bać się, czy radować?

Co mogą przynieść reklamy w grach, oprócz zysku dla producenta? Okazuje się, że całkiem sporo. Doskonałym przykładem jest Burnout Paradise. Umieszczanie reklam na banerach w cyfrowym mieście raczej nie przeszkadza (i tak byłyby na nich reklamy- albo producenta, albo zmyślone). Sprzedaż powierzchni reklamowej pozwala wydłużyć życie gry. Wychodzą kolejne dodatki, których lwia część jest darmowa. Wszystko żeby utrzymać graczy przy tytule. Za tym idą pieniądze od reklamodawców. Mechanizm wydaje się prosty.

Niestety niekoniecznie musi być tak różowo. Gracze nie muszą niczego zyskiwać. Załóżmy, że taki WoW (idealny kąsek dla reklamodawców- 11 milionów odbiorców) zostaje zalany reklamami różnych produktów. Co z tego ma mieć gracz? Czy faktycznie można liczyć na to, że Blizzard obniży abonament za swoją złotonośną kurę? Raczej wątpliwe.

Za reklamą w grach mogą iść pewne korzyści dla odbiorcy (darmowe dodatki, spadek opłat, czy nawet darmowe produkcje). Niestety model funkcjonowania reklamy w świecie cyfrowej rozrywki jeszcze się nie wykształcił. Pozostaje trzymać kciuki, że cała heca nie skończy się jak w telewizji- 15 minutowym blokiem w środku programu.

Źródło: WiredWikimdia Commons

Źródło artykułu: WP Gadżetomania

Wybrane dla Ciebie

Tajemniczy "ciemny tlen" odkryty na dnie Pacyfiku
Tajemniczy "ciemny tlen" odkryty na dnie Pacyfiku
Nowa metoda recyklingu plastiku. Rozłoży nawet PVC
Nowa metoda recyklingu plastiku. Rozłoży nawet PVC
Jest ich mniej. Nawet w środowiskach, gdzie nie ingeruje człowiek
Jest ich mniej. Nawet w środowiskach, gdzie nie ingeruje człowiek
Sen i ryzyko demencji. Są nowe odkrycia
Sen i ryzyko demencji. Są nowe odkrycia
Do 2500 r. może jej już nie być. Alarmujące prognozy dla syberyjskiej tundry
Do 2500 r. może jej już nie być. Alarmujące prognozy dla syberyjskiej tundry
Galaktyka Cygaro. Miejsce, gdzie gwiazdy rodzą się szybciej
Galaktyka Cygaro. Miejsce, gdzie gwiazdy rodzą się szybciej
Tak formują się planety. Odkrycie naukowców to potwierdza
Tak formują się planety. Odkrycie naukowców to potwierdza
Ludzie od zawsze o tym marzyli. Pojawia się jednak pewien problem
Ludzie od zawsze o tym marzyli. Pojawia się jednak pewien problem
Masz głośnych sąsiadów? Szwajcarzy znaleźli na to sposób
Masz głośnych sąsiadów? Szwajcarzy znaleźli na to sposób
Mikroplastik i zdrowie. To konsekwencje zanieczyszczenia środowiska
Mikroplastik i zdrowie. To konsekwencje zanieczyszczenia środowiska
Tajemnicza rotacja. Czy Wszechświat znajduje się w czarnej dziurze?
Tajemnicza rotacja. Czy Wszechświat znajduje się w czarnej dziurze?
Umożliwi skok technologiczny? Ten związek ma niezwykłe właściwości
Umożliwi skok technologiczny? Ten związek ma niezwykłe właściwości