DVD traci na popularności?

Fot. ToastyKen Flickr
Fot. ToastyKen Flickr
Szymon Adamus

17.06.2009 12:00

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Wprowadzenie na rynek nowego rodzaju nośników było konieczne ze względu na braki pojemnościowe. Wojna formatów dała producentom mocno w kość, ale zakończyła się dość szybko. Blu-ray zdobywa rynek szturmem i już nawet w Polsce na plakatach reklamowych widzimy obok standardowych wersji DVD zapowiedź niebieskich wydań. Według grupy badawczej Screen Digest nic to jednak nie daje bo wydawcy i tak tracą.

Wprowadzenie na rynek nowego rodzaju nośników było konieczne ze względu na braki pojemnościowe. Wojna formatów dała producentom mocno w kość, ale zakończyła się dość szybko. Blu-ray zdobywa rynek szturmem i już nawet w Polsce na plakatach reklamowych widzimy obok standardowych wersji DVD zapowiedź niebieskich wydań. Według grupy badawczej Screen Digest nic to jednak nie daje bo wydawcy i tak tracą.

Możliwe, że to przez cyfrową dystrybucję, wypożyczalnie filmów na żądanie, albo po prostu szybsze łącza internetowe i łatwiejszy dostęp do filmów na stronach torrentowych. Tak czy inaczej według analizy Screen Digest wprowadzenie i duże inwestycje w Blu-ray nie uchroniły wydawców filmów przed spadkiem dochodów. W 2008 roku dochód przemysłu filmowego ze sprzedaży płyt DVD spadł o 2,6 miliarda dolarów.

A może to po prostu oznaka odchodzenia widza od starszej technologii i skupiania się na Blu-ray? Tylko gdyby tak było, to straty nie byłyby aż tak wielkie. Zamieniając DVD na Blu-ray wydawalibyśmy nawet więcej. Wychodzi na to, że po prostu spora część widzów zrezygnowała z nośników fizycznych.

Kryzys czy nowa moda?

Źródło: ft.com • [http://www.flickr.com/photos/toasty/543655567/](http://Fot. ToastyKen Flickr)

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Komentarze (0)
Zobacz także