DVD traci na popularności?
Wprowadzenie na rynek nowego rodzaju nośników było konieczne ze względu na braki pojemnościowe. Wojna formatów dała producentom mocno w kość, ale zakończyła się dość szybko. Blu-ray zdobywa rynek szturmem i już nawet w Polsce na plakatach reklamowych widzimy obok standardowych wersji DVD zapowiedź niebieskich wydań. Według grupy badawczej Screen Digest nic to jednak nie daje bo wydawcy i tak tracą.
Wprowadzenie na rynek nowego rodzaju nośników było konieczne ze względu na braki pojemnościowe. Wojna formatów dała producentom mocno w kość, ale zakończyła się dość szybko. Blu-ray zdobywa rynek szturmem i już nawet w Polsce na plakatach reklamowych widzimy obok standardowych wersji DVD zapowiedź niebieskich wydań. Według grupy badawczej Screen Digest nic to jednak nie daje bo wydawcy i tak tracą.
Możliwe, że to przez cyfrową dystrybucję, wypożyczalnie filmów na żądanie, albo po prostu szybsze łącza internetowe i łatwiejszy dostęp do filmów na stronach torrentowych. Tak czy inaczej według analizy Screen Digest wprowadzenie i duże inwestycje w Blu-ray nie uchroniły wydawców filmów przed spadkiem dochodów. W 2008 roku dochód przemysłu filmowego ze sprzedaży płyt DVD spadł o 2,6 miliarda dolarów.
A może to po prostu oznaka odchodzenia widza od starszej technologii i skupiania się na Blu-ray? Tylko gdyby tak było, to straty nie byłyby aż tak wielkie. Zamieniając DVD na Blu-ray wydawalibyśmy nawet więcej. Wychodzi na to, że po prostu spora część widzów zrezygnowała z nośników fizycznych.
Kryzys czy nowa moda?
Źródło: ft.com • [http://www.flickr.com/photos/toasty/543655567/](http://Fot. ToastyKen Flickr)