E‑hazard wśród polskich internautów

Jak pokazują badania D-Link Technology Trend w 2009 roku aż 700 tyś polaków korzystało z usług firm oferujących usługi hazardowe w internecie. Jest to 5% populacji wszystkich polskich internautów. Kolejne 6% internautów zetknęło się z reklamami firm gammingowych w sieci.

E-hazard wśród polskich internautów
Piotr Mazanek

Jak pokazują badania D-Link Technology Trend w 2009 roku aż 700 tyś polaków korzystało z usług firm oferujących usługi hazardowe w internecie. Jest to 5% populacji wszystkich polskich internautów. Kolejne 6% internautów zetknęło się z reklamami firm gammingowych w sieci.

Badania D-Link Technology Trend to cykliczne badania nastawienia polaków do nowych technologii. Badania prowadzone są na zlecenie Instytutu MillwardBrown SMG/KRC. W próbie przeprowadzonej między 19 a 24 listopada 2009 roku wzięło udział 1000 respondentów z grupy wiekowej powyżej 15 lat.

Według SMG/KRC hazard online w Polsce nie jest tak dużym problemem jak chcieliby go widzieć politycy. Ponad 90% polaków nie zetknęło się reklamami hazardu w internecie.

Podczas badania padło też pytanie o promocję firm oferujących usługi e-hazardowe w internecie, Blisko 45% respondentów nie ma zdania w tej kwestii.  Co piąty polak twierdzi iż obecne regulacje dotyczące reklamy hazardu w internecie nie powinny ulec zmianie.

Dobrze że powstają tego typu badania pozwalające chociaż w przybliżonym stopniu określić popularność hazardu w polskim internecie. Jednak  wydają mi się częściowo mocno niedoszacowane. O ile jestem w stanie uwierzyć że tylko 5% polaków aktywnie grało w  2009 roku u operatorów hazardowych to nie nie chce mi się wierzyć, że zaledwie 6% zetknęło się z reklamą hazardu w internecie, przyjmując że w polskiej sieci mamy ponad 16 mln unikalnych użytkowników.

Mógłbym przyjąć te badania za miarodajne jeśli dotyczyły by roku 2007. Niestety od tamtego czasu możliwości marketingowe firm gammingowych znacznie się zmieniły. Może ktoś pamięta ostatnią dużą kampanię Poker Stars promowaną między innymi przez komunikator Gadu-Gadu bądź serwis społecznościowy Goldenline? Były to dwa większe podmioty z polskiego rynku które podjęły się promowania produktu Poker Stars. A Betclick? Obecny teraz prawie wszędzie gdzie jest to możliwe (ostatnio przewinął mi się na demotywatory.pl).

Jakoś nie chce mi się wierzyć, że tak szeroko zakrojone kampanie marketingowe docierają do tak niewiuelkiej grupy internautów.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania

Wybrane dla Ciebie

Komentarze (0)
© Gadżetomania
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.