E-hazard wśród polskich internautów

Jak pokazują badania D-Link Technology Trend w 2009 roku aż 700 tyś polaków korzystało z usług firm oferujących usługi hazardowe w internecie. Jest to 5% populacji wszystkich polskich internautów. Kolejne 6% internautów zetknęło się z reklamami firm gammingowych w sieci.

E-hazard wśród polskich internautów 1
Piotr Mazanek

Jak pokazują badania D-Link Technology Trend w 2009 roku aż 700 tyś polaków korzystało z usług firm oferujących usługi hazardowe w internecie. Jest to 5% populacji wszystkich polskich internautów. Kolejne 6% internautów zetknęło się z reklamami firm gammingowych w sieci.

Badania D-Link Technology Trend to cykliczne badania nastawienia polaków do nowych technologii. Badania prowadzone są na zlecenie Instytutu MillwardBrown SMG/KRC. W próbie przeprowadzonej między 19 a 24 listopada 2009 roku wzięło udział 1000 respondentów z grupy wiekowej powyżej 15 lat.

Według SMG/KRC hazard online w Polsce nie jest tak dużym problemem jak chcieliby go widzieć politycy. Ponad 90% polaków nie zetknęło się reklamami hazardu w internecie.

Podczas badania padło też pytanie o promocję firm oferujących usługi e-hazardowe w internecie, Blisko 45% respondentów nie ma zdania w tej kwestii.  Co piąty polak twierdzi iż obecne regulacje dotyczące reklamy hazardu w internecie nie powinny ulec zmianie.

Dobrze że powstają tego typu badania pozwalające chociaż w przybliżonym stopniu określić popularność hazardu w polskim internecie. Jednak  wydają mi się częściowo mocno niedoszacowane. O ile jestem w stanie uwierzyć że tylko 5% polaków aktywnie grało w  2009 roku u operatorów hazardowych to nie nie chce mi się wierzyć, że zaledwie 6% zetknęło się z reklamą hazardu w internecie, przyjmując że w polskiej sieci mamy ponad 16 mln unikalnych użytkowników.

Mógłbym przyjąć te badania za miarodajne jeśli dotyczyły by roku 2007. Niestety od tamtego czasu możliwości marketingowe firm gammingowych znacznie się zmieniły. Może ktoś pamięta ostatnią dużą kampanię Poker Stars promowaną między innymi przez komunikator Gadu-Gadu bądź serwis społecznościowy Goldenline? Były to dwa większe podmioty z polskiego rynku które podjęły się promowania produktu Poker Stars. A Betclick? Obecny teraz prawie wszędzie gdzie jest to możliwe (ostatnio przewinął mi się na demotywatory.pl).

Jakoś nie chce mi się wierzyć, że tak szeroko zakrojone kampanie marketingowe docierają do tak niewiuelkiej grupy internautów.

Źródło artykułu: WP Gadżetomania

Wybrane dla Ciebie

Tajemniczy "ciemny tlen" odkryty na dnie Pacyfiku
Tajemniczy "ciemny tlen" odkryty na dnie Pacyfiku
Nowa metoda recyklingu plastiku. Rozłoży nawet PVC
Nowa metoda recyklingu plastiku. Rozłoży nawet PVC
Jest ich mniej. Nawet w środowiskach, gdzie nie ingeruje człowiek
Jest ich mniej. Nawet w środowiskach, gdzie nie ingeruje człowiek
Sen i ryzyko demencji. Są nowe odkrycia
Sen i ryzyko demencji. Są nowe odkrycia
Do 2500 r. może jej już nie być. Alarmujące prognozy dla syberyjskiej tundry
Do 2500 r. może jej już nie być. Alarmujące prognozy dla syberyjskiej tundry
Galaktyka Cygaro. Miejsce, gdzie gwiazdy rodzą się szybciej
Galaktyka Cygaro. Miejsce, gdzie gwiazdy rodzą się szybciej
Tak formują się planety. Odkrycie naukowców to potwierdza
Tak formują się planety. Odkrycie naukowców to potwierdza
Ludzie od zawsze o tym marzyli. Pojawia się jednak pewien problem
Ludzie od zawsze o tym marzyli. Pojawia się jednak pewien problem
Masz głośnych sąsiadów? Szwajcarzy znaleźli na to sposób
Masz głośnych sąsiadów? Szwajcarzy znaleźli na to sposób
Mikroplastik i zdrowie. To konsekwencje zanieczyszczenia środowiska
Mikroplastik i zdrowie. To konsekwencje zanieczyszczenia środowiska
Tajemnicza rotacja. Czy Wszechświat znajduje się w czarnej dziurze?
Tajemnicza rotacja. Czy Wszechświat znajduje się w czarnej dziurze?
Umożliwi skok technologiczny? Ten związek ma niezwykłe właściwości
Umożliwi skok technologiczny? Ten związek ma niezwykłe właściwości