Ekran dostosowujący reklamy do tego kto je ogląda

Rozwoju kontrolerów prowadzi do coraz popularniejszych rozwiązaniach wzorowanych na przykład na filmie Raport Mniejszości Stevena Spielberga. Wizje, które widzieliśmy w tym obrazie były chyba prorocze. Kontrolera interfejsu komputera ruchami już jest (Surface i iPhone), gazet z elektronicznego papieru jeszcze nie ma, ale sam e-ink radzi sobie coraz lepiej. Teraz pojawiają się jeszcze inteligentne ekrany reagujące na swojego odbiorcę.

Ekran dostosowujący reklamy do tego kto je ogląda 1
Szymon Adamus

We wspomnianym Minority Report reklamy rozpoznawały odbiorcę po zeskanowaniu siatkówki oka. Firma NEC proponuje by robić to mniej „inwazyjnie” – kamerą.

Rozwoju kontrolerów prowadzi do coraz popularniejszych rozwiązaniach wzorowanych na przykład na filmie Raport Mniejszości Stevena Spielberga. Wizje, które widzieliśmy w tym obrazie były chyba prorocze. Kontrolera interfejsu komputera ruchami już jest (Surface i iPhone), gazet z elektronicznego papieru jeszcze nie ma, ale sam e-ink radzi sobie coraz lepiej. Teraz pojawiają się jeszcze inteligentne ekrany reagujące na swojego odbiorcę.

We wspomnianym Minority Report reklamy rozpoznawały odbiorcę po zeskanowaniu siatkówki oka. Firma NEC proponuje by robić to mniej „inwazyjnie” – kamerą.

50-calowy ekran tej firmy pokazywany na corocznej imprezie Fuji Television w Tokio umie rozpoznać wiek i płeć osoby, która na niego patrzy. Pozwala to na przykład wyświetlić reklamę słodkich produktów Fuji kierowanych do płci pięknej lub obraz kobiecej komórki. Oczywiście po rozpoznaniu 20-letniej dziewczyny stojącej przed reklamą.

*Zmiana pokazywanego produktu ze względu na widza przybliży reklamę do odbiorcy *– mówi Hiroshi Takahashi z firmy NEC.

Minority Report Commercials

Dla jeszcze lepszego rezultatu ekran został wyposażony w czytnik przesyłający adres URL na temat produktu do komórki. Jeśli klienta zainteresuje jakaś reklama musi tylko przeciągnąć telefon pod tym czytnikiem i voila! Wszystkie informacje jak na talerzu.

Brzmi nieźle... dla sprzedawców. Ciekawe czy odbiorcy będą mogli się przed tym jakoś bronić? Może zaczniemy nosić maski by zmylić inteligentne billboardy?

Ekran NEC-a można oglądać w Tokio do 31 sierpnia.

Źródło: HDTVmania

Źródło artykułu: WP Gadżetomania

Wybrane dla Ciebie

Sztuczna inteligencja przywraca dinozaury. Są jak żywe
Sztuczna inteligencja przywraca dinozaury. Są jak żywe
Rekordowa odległość. Sonda Psyche przekazała sygnał z odległości 350 mln km
Rekordowa odległość. Sonda Psyche przekazała sygnał z odległości 350 mln km
Napęd plazmowy. Nowa broń w walce z kosmicznymi śmieciami
Napęd plazmowy. Nowa broń w walce z kosmicznymi śmieciami
To przez działalność człowieka. Rekiny wielorybie są zagrożone
To przez działalność człowieka. Rekiny wielorybie są zagrożone
NGC 2775. Galaktyka, która wymyka się klasyfikacji
NGC 2775. Galaktyka, która wymyka się klasyfikacji
Powstają na Syberii. Naukowcy wskazują na gaz ziemny
Powstają na Syberii. Naukowcy wskazują na gaz ziemny
Ten fotosynentyczny mikroorganizm jest zagrożony. Naukowcy alarmują
Ten fotosynentyczny mikroorganizm jest zagrożony. Naukowcy alarmują
Nowy model AI przewiduje choroby z wyprzedzeniem 10 lat
Nowy model AI przewiduje choroby z wyprzedzeniem 10 lat
Tajemniczy "ciemny tlen" odkryty na dnie Pacyfiku
Tajemniczy "ciemny tlen" odkryty na dnie Pacyfiku
Nowa metoda recyklingu plastiku. Rozłoży nawet PVC
Nowa metoda recyklingu plastiku. Rozłoży nawet PVC
Jest ich mniej. Nawet w środowiskach, gdzie nie ingeruje człowiek
Jest ich mniej. Nawet w środowiskach, gdzie nie ingeruje człowiek
Sen i ryzyko demencji. Są nowe odkrycia
Sen i ryzyko demencji. Są nowe odkrycia