Ekran dostosowujący reklamy do tego kto je ogląda

Ekran dostosowujący reklamy do tego kto je ogląda

Ekran dostosowujący reklamy do tego kto je ogląda
Szymon Adamus
24.07.2008 12:00

Rozwoju kontrolerów prowadzi do coraz popularniejszych rozwiązaniach wzorowanych na przykład na filmie Raport Mniejszości Stevena Spielberga. Wizje, które widzieliśmy w tym obrazie były chyba prorocze. Kontrolera interfejsu komputera ruchami już jest (Surface i iPhone), gazet z elektronicznego papieru jeszcze nie ma, ale sam e-ink radzi sobie coraz lepiej. Teraz pojawiają się jeszcze inteligentne ekrany reagujące na swojego odbiorcę.

We wspomnianym Minority Report reklamy rozpoznawały odbiorcę po zeskanowaniu siatkówki oka. Firma NEC proponuje by robić to mniej „inwazyjnie” – kamerą.

Rozwoju kontrolerów prowadzi do coraz popularniejszych rozwiązaniach wzorowanych na przykład na filmie Raport Mniejszości Stevena Spielberga. Wizje, które widzieliśmy w tym obrazie były chyba prorocze. Kontrolera interfejsu komputera ruchami już jest (Surface i iPhone), gazet z elektronicznego papieru jeszcze nie ma, ale sam e-ink radzi sobie coraz lepiej. Teraz pojawiają się jeszcze inteligentne ekrany reagujące na swojego odbiorcę.

We wspomnianym Minority Report reklamy rozpoznawały odbiorcę po zeskanowaniu siatkówki oka. Firma NEC proponuje by robić to mniej „inwazyjnie” – kamerą.

50-calowy ekran tej firmy pokazywany na corocznej imprezie Fuji Television w Tokio umie rozpoznać wiek i płeć osoby, która na niego patrzy. Pozwala to na przykład wyświetlić reklamę słodkich produktów Fuji kierowanych do płci pięknej lub obraz kobiecej komórki. Oczywiście po rozpoznaniu 20-letniej dziewczyny stojącej przed reklamą.

*Zmiana pokazywanego produktu ze względu na widza przybliży reklamę do odbiorcy *– mówi Hiroshi Takahashi z firmy NEC.

Minority Report Commercials

Dla jeszcze lepszego rezultatu ekran został wyposażony w czytnik przesyłający adres URL na temat produktu do komórki. Jeśli klienta zainteresuje jakaś reklama musi tylko przeciągnąć telefon pod tym czytnikiem i voila! Wszystkie informacje jak na talerzu.

Brzmi nieźle... dla sprzedawców. Ciekawe czy odbiorcy będą mogli się przed tym jakoś bronić? Może zaczniemy nosić maski by zmylić inteligentne billboardy?

Ekran NEC-a można oglądać w Tokio do 31 sierpnia.

Źródło: HDTVmania

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)