Ekran dostosowujący reklamy do tego kto je ogląda

Rozwoju kontrolerów prowadzi do coraz popularniejszych rozwiązaniach wzorowanych na przykład na filmie Raport Mniejszości Stevena Spielberga. Wizje, które widzieliśmy w tym obrazie były chyba prorocze. Kontrolera interfejsu komputera ruchami już jest (Surface i iPhone), gazet z elektronicznego papieru jeszcze nie ma, ale sam e-ink radzi sobie coraz lepiej. Teraz pojawiają się jeszcze inteligentne ekrany reagujące na swojego odbiorcę.

Ekran dostosowujący reklamy do tego kto je ogląda
Szymon Adamus

24.07.2008 12:00

We wspomnianym Minority Report reklamy rozpoznawały odbiorcę po zeskanowaniu siatkówki oka. Firma NEC proponuje by robić to mniej „inwazyjnie” – kamerą.

Rozwoju kontrolerów prowadzi do coraz popularniejszych rozwiązaniach wzorowanych na przykład na filmie Raport Mniejszości Stevena Spielberga. Wizje, które widzieliśmy w tym obrazie były chyba prorocze. Kontrolera interfejsu komputera ruchami już jest (Surface i iPhone), gazet z elektronicznego papieru jeszcze nie ma, ale sam e-ink radzi sobie coraz lepiej. Teraz pojawiają się jeszcze inteligentne ekrany reagujące na swojego odbiorcę.

We wspomnianym Minority Report reklamy rozpoznawały odbiorcę po zeskanowaniu siatkówki oka. Firma NEC proponuje by robić to mniej „inwazyjnie” – kamerą.

50-calowy ekran tej firmy pokazywany na corocznej imprezie Fuji Television w Tokio umie rozpoznać wiek i płeć osoby, która na niego patrzy. Pozwala to na przykład wyświetlić reklamę słodkich produktów Fuji kierowanych do płci pięknej lub obraz kobiecej komórki. Oczywiście po rozpoznaniu 20-letniej dziewczyny stojącej przed reklamą.

*Zmiana pokazywanego produktu ze względu na widza przybliży reklamę do odbiorcy *– mówi Hiroshi Takahashi z firmy NEC.

Minority Report Commercials

Dla jeszcze lepszego rezultatu ekran został wyposażony w czytnik przesyłający adres URL na temat produktu do komórki. Jeśli klienta zainteresuje jakaś reklama musi tylko przeciągnąć telefon pod tym czytnikiem i voila! Wszystkie informacje jak na talerzu.

Brzmi nieźle... dla sprzedawców. Ciekawe czy odbiorcy będą mogli się przed tym jakoś bronić? Może zaczniemy nosić maski by zmylić inteligentne billboardy?

Ekran NEC-a można oglądać w Tokio do 31 sierpnia.

Źródło: HDTVmania

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Gadżetomania
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.