Europejczycy niezbyt chętni "zielonemu" marketingowi

Oj, niedobrze... Choć ludność poczciwej Europy od zawsze uważała siebie za światowego lidera (w rozwoju cywilizacji, kultury, etc.) to wyniki badań konsumenckich wskazują, że Stary Kontynent znalazł się dopiero za Krajami Rozwijającymi się - na liście określającej, w której części świata najchętniej kupuje się produkty określane mianem przyjaznych środowisku.

Europejczycy niezbyt chętni "zielonemu" marketingowi 1
Katarzyna Kieś

Europejczycy w tym rankingu plasują się zdecydowanie dalej niżeli Brazylijczycy czy Tajlandczycy. Choć 90% mieszkańców Europy deklaruje, iż wierzy w firmowe zapewnienia o korzyściach, jakie przynoszą środowisku działania ukierunkowane na "zieloną" produkcję i sprzedaż, to już tylko niewielki odsetek przyznaje, że  strategie marketingowe podnoszące temat ochrony środowiska mają wpływ na ich decyzje konsumenckie.

Oj, niedobrze... Choć ludność poczciwej Europy od zawsze uważała siebie za światowego lidera (w rozwoju cywilizacji, kultury, etc.) to wyniki badań konsumenckich wskazują, że Stary Kontynent znalazł się dopiero za Krajami Rozwijającymi się - na liście określającej, w której części świata najchętniej kupuje się produkty określane mianem przyjaznych środowisku.

Europejczycy w tym rankingu plasują się zdecydowanie dalej niżeli Brazylijczycy czy Tajlandczycy. Choć 90% mieszkańców Europy deklaruje, iż wierzy w firmowe zapewnienia o korzyściach, jakie przynoszą środowisku działania ukierunkowane na "zieloną" produkcję i sprzedaż, to już tylko niewielki odsetek przyznaje, że  strategie marketingowe podnoszące temat ochrony środowiska mają wpływ na ich decyzje konsumenckie.

Europejski honor ratują Włosi - 25% konsumentów przyznaje się, że ekologiczne strategie marketingowe mają wpływ na to, co kupują. U Niemców odsetek ten wynosi już tylko 10%.

A może równolegle do opisywanego badania powinno się przeprowadzić jeszcze jedno: dotyczące wpływu strefy klimatycznej na kształtowanie proekologicznych postaw konsumenckich?  Bo z omawianych wyżej badań wynika jednoznaczny wniosek: im cieplejszy klimat, tym większa spontaniczność w przyjmowaniu oczywistej prawdy wynikającej z "zielonych" strategii marketingowych.

Fot.: sxc

Źródło: ENN

Źródło artykułu: WP Gadżetomania
Wybrane dla Ciebie
To skarb ukryty w śmieciach. W USA wyceniono go na ok. 97 mld dol.
To skarb ukryty w śmieciach. W USA wyceniono go na ok. 97 mld dol.
50 lat sadzenia drzew zmieniło klimat kraju. I to dosłownie
50 lat sadzenia drzew zmieniło klimat kraju. I to dosłownie
Zaktualizuj Androida Auto. Jest nowe wydanie
Zaktualizuj Androida Auto. Jest nowe wydanie
Jest coraz mniejsza. Cofają się niebezpieczne zmiany
Jest coraz mniejsza. Cofają się niebezpieczne zmiany
Biofobia narasta. Coraz więcej osób odczuwa lęk i niechęć wobec przyrody
Biofobia narasta. Coraz więcej osób odczuwa lęk i niechęć wobec przyrody
Bezzałogowy "PassAt" Polaków wyruszył w rejs. Ma pokonać Atlantyk
Bezzałogowy "PassAt" Polaków wyruszył w rejs. Ma pokonać Atlantyk
Myślała, że to śmieci. To, co odkryła, ją zdziwiło
Myślała, że to śmieci. To, co odkryła, ją zdziwiło
Nowość w mObywatelu. Skorzystają kolejni użytkownicy
Nowość w mObywatelu. Skorzystają kolejni użytkownicy
Antarktyda: Lodowiec Thwaites w krytycznej fazie destabilizacji
Antarktyda: Lodowiec Thwaites w krytycznej fazie destabilizacji
CERT Orange Polska ostrzega przed nowym oszustwem
CERT Orange Polska ostrzega przed nowym oszustwem
Mroczna przeszłóść. Opuszczone pociągi na Syberii
Mroczna przeszłóść. Opuszczone pociągi na Syberii
Znalazł ten skarb nielegalnie. Uciekł od odpowiedzialności
Znalazł ten skarb nielegalnie. Uciekł od odpowiedzialności
NIE WYCHODŹ JESZCZE! MAMY COŚ SPECJALNIE DLA CIEBIE 🎯