Europejczycy niezbyt chętni "zielonemu" marketingowi

Oj, niedobrze... Choć ludność poczciwej Europy od zawsze uważała siebie za światowego lidera (w rozwoju cywilizacji, kultury, etc.) to wyniki badań konsumenckich wskazują, że Stary Kontynent znalazł się dopiero za Krajami Rozwijającymi się - na liście określającej, w której części świata najchętniej kupuje się produkty określane mianem przyjaznych środowisku.

Europejczycy niezbyt chętni "zielonemu" marketingowi 1
Katarzyna Kieś

Europejczycy w tym rankingu plasują się zdecydowanie dalej niżeli Brazylijczycy czy Tajlandczycy. Choć 90% mieszkańców Europy deklaruje, iż wierzy w firmowe zapewnienia o korzyściach, jakie przynoszą środowisku działania ukierunkowane na "zieloną" produkcję i sprzedaż, to już tylko niewielki odsetek przyznaje, że  strategie marketingowe podnoszące temat ochrony środowiska mają wpływ na ich decyzje konsumenckie.

Oj, niedobrze... Choć ludność poczciwej Europy od zawsze uważała siebie za światowego lidera (w rozwoju cywilizacji, kultury, etc.) to wyniki badań konsumenckich wskazują, że Stary Kontynent znalazł się dopiero za Krajami Rozwijającymi się - na liście określającej, w której części świata najchętniej kupuje się produkty określane mianem przyjaznych środowisku.

Europejczycy w tym rankingu plasują się zdecydowanie dalej niżeli Brazylijczycy czy Tajlandczycy. Choć 90% mieszkańców Europy deklaruje, iż wierzy w firmowe zapewnienia o korzyściach, jakie przynoszą środowisku działania ukierunkowane na "zieloną" produkcję i sprzedaż, to już tylko niewielki odsetek przyznaje, że  strategie marketingowe podnoszące temat ochrony środowiska mają wpływ na ich decyzje konsumenckie.

Europejski honor ratują Włosi - 25% konsumentów przyznaje się, że ekologiczne strategie marketingowe mają wpływ na to, co kupują. U Niemców odsetek ten wynosi już tylko 10%.

A może równolegle do opisywanego badania powinno się przeprowadzić jeszcze jedno: dotyczące wpływu strefy klimatycznej na kształtowanie proekologicznych postaw konsumenckich?  Bo z omawianych wyżej badań wynika jednoznaczny wniosek: im cieplejszy klimat, tym większa spontaniczność w przyjmowaniu oczywistej prawdy wynikającej z "zielonych" strategii marketingowych.

Fot.: sxc

Źródło: ENN

Źródło artykułu: WP Gadżetomania

Wybrane dla Ciebie

Nowy model AI przewiduje choroby z wyprzedzeniem 10 lat
Nowy model AI przewiduje choroby z wyprzedzeniem 10 lat
Tajemniczy "ciemny tlen" odkryty na dnie Pacyfiku
Tajemniczy "ciemny tlen" odkryty na dnie Pacyfiku
Nowa metoda recyklingu plastiku. Rozłoży nawet PVC
Nowa metoda recyklingu plastiku. Rozłoży nawet PVC
Jest ich mniej. Nawet w środowiskach, gdzie nie ingeruje człowiek
Jest ich mniej. Nawet w środowiskach, gdzie nie ingeruje człowiek
Sen i ryzyko demencji. Są nowe odkrycia
Sen i ryzyko demencji. Są nowe odkrycia
Do 2500 r. może jej już nie być. Alarmujące prognozy dla syberyjskiej tundry
Do 2500 r. może jej już nie być. Alarmujące prognozy dla syberyjskiej tundry
Galaktyka Cygaro. Miejsce, gdzie gwiazdy rodzą się szybciej
Galaktyka Cygaro. Miejsce, gdzie gwiazdy rodzą się szybciej
Tak formują się planety. Odkrycie naukowców to potwierdza
Tak formują się planety. Odkrycie naukowców to potwierdza
Ludzie od zawsze o tym marzyli. Pojawia się jednak pewien problem
Ludzie od zawsze o tym marzyli. Pojawia się jednak pewien problem
Masz głośnych sąsiadów? Szwajcarzy znaleźli na to sposób
Masz głośnych sąsiadów? Szwajcarzy znaleźli na to sposób
Mikroplastik i zdrowie. To konsekwencje zanieczyszczenia środowiska
Mikroplastik i zdrowie. To konsekwencje zanieczyszczenia środowiska
Tajemnicza rotacja. Czy Wszechświat znajduje się w czarnej dziurze?
Tajemnicza rotacja. Czy Wszechświat znajduje się w czarnej dziurze?