Facebook lubi Oculus Rift. Wirtualna rzeczywistość w rękach społecznościowego giganta!

Urządzenie sfinansowane na Kickstarterze właśnie zmieniło właściciela. Teraz jest nim sam Mark Zuckerberg.

Facebook lubi Oculus Rift. Wirtualna rzeczywistość w rękach społecznościowego giganta!
Adam Bednarek

26.03.2014 | aktual.: 26.03.2014 09:52

Zakup technologii kosztował Facebooka 2 miliardy dolarów. 400 milionów dolarów w gotówce trafi do kieszeni twórców Oculus Rfit, resztę ludzie Zuckerberga pokryją w akcjach. Facebook może dorzucić jeszcze 300 milionów dolarów, jeżeli gogle osiągną zakładane cele. A my myśleliśmy, że ponad 2,5 miliona zebrane na Kickstarterze to dużo...

Po co Facebookowi Oculus Rift? Mark Zuckerberg tłumaczy, że zmieni się sposób, w jaki rozmawiamy, pracujemy i gramy. Będziemy widzieć naszego rozmówcę w wykreowanym pokoju? Wielkie sale konferencyjne dla czatów ze znajomymi z pracy?

Nie wiadomo również, co z grami. Facebook kojarzy nam się przede wszystkim z produkcjami prostymi, a nie z zaawansowaną technologią. Grających w FarmVille jest wielu, więc to pokaźna baza potencjalnych klientów. Tylko jak ich zachęcić do wirtualnej rzeczywistości?

Pierwsze, o czym pomyślałem, to prosta gierka, w której występują nasi znajomi, a raczej ich awatary. Facebook ma ogromną społeczność, więc oczywiste jest, że twórcy gier i aplikacji będą chcieli to wykorzystać.

Czekam też na różne społeczne inicjatywy, których na Facebooku jest przecież wiele. Kampania zachęcająca do ratowania dżungli: nagle przenosimy się do pięknego miejsca, które po chwili dewastowane jest przez buldożery. I napis: „Ty możesz to zmienić!”.

Obraz

Autorzy pracujący na Facebooku dostają naprawdę potężne narzędzie i jestem ciekaw, jak je wykorzystają. Potencjał jest ogromny, a VR na Facebooku może być prawdziwą rewolucją, bo odmieni to, w jaki sposób się kontaktujemy z innymi.

Choć przeciwnicy Facebooka powiedzą od razu: skoro już teraz niebieski portal wielu osobom zastępuje prawdziwą rzeczywistość, to co się stanie, gdy do akcji wkroczy wirtualna...

Aha, nie wszystkim spodobał się ruch twórców Oculus Rift. Notch, odpowiedzialny za niezwykle popularnego Minecrafta, skasował wsparcie dla wirtualnej rzeczywistości. To jego forma buntu.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (3)
© Gadżetomania
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.