Facebook przejął Face.com. Zapłacił mniej niż za Instagram

Facebook przejął Face.com. Zapłacił mniej niż za Instagram
19.06.2012 11:53
Face.com
Face.com
Michał Michał Wilmowski
Michał Michał Wilmowski

Face.com to niezwykle atrakcyjna domena i jednocześnie popularna aplikacja, która rozpoznaje twarze. Wydaje się, że Facebook upiekł dwie pieczenie na jednym ogniu, choć oczywiście trochę to kosztowało. Amerykańskie blogi przypuszczają, że nawet 100 mln dolarów.

Face.com to niezwykle atrakcyjna domena i jednocześnie popularna aplikacja, która rozpoznaje twarze. Wydaje się, że Facebook upiekł dwie pieczenie na jednym ogniu, choć oczywiście trochę to kosztowało. Amerykańskie blogi przypuszczają, że nawet 100 mln dolarów.

O tym, że Facebook chce kupić Face.com, narzędzie do rozpoznawania twarzy, donosiliśmy pod koniec maja. Aplikacja Klik, którą stworzył ten startup, pozwala zrobić zdjęcie komórką, a następnie szybko otagować znajomych i wrzucić na Facebooka.

Dość logiczne wydawało się, że w końcu zainteresuje się tym Facebook. Kwestią sporną pozostawała cena. Źródła TechCruncha podają, że społecznościowy gigant zapłacił albo nieco ponad 55 mln dolarów, albo nawet 80 do 100 mln. W innych blogach podawane są liczby bliższe 100 mln niż 55 mln (choć oczywiście to TechCrunch może mieć rację).

Tak czy siak, jest to dość duża suma – na którą zapewne składa się nie tylko oryginalna technologia, lecz również świetna domena. Niektórzy uważają nawet, że tylko o tę domenę chodziło.

Nie sądzę jednak, żeby cały plan sprowadzał się do domeny, w końcu Facebook teraz zaczyna bardziej interesować się rynkiem mobilnym. Jeśli faktycznie w planach ma własny telefon i własną platformę mobilną, takie narzędzie jak Klik może być miłym dodatkiem.

Z drugiej strony, nie jestem pewny, czy to właśnie jest przyszłość. Mam wrażenie, że radosne pozbywanie się prywatności, w tym właśnie tagowanie znajomych na zdjęciach, mamy już za sobą, z roku na rok coraz rozważniej korzystamy z serwisów społecznościowych.

Face.com za kilka lat może już być atrakcyjną domeną i niczym więcej. Ja w każdym razie na pewno bym z takiego narzędzia nie skorzystał, zresztą moi znajomi i tak nie dają się już tagować. W roku 2012 użytkownicy Facebooka niewątpliwie bardziej dbają o prywatność niż kiedykolwiek.

A i sam Facebook nauczyć się o nią dbać – ostatnio zapłacił 10 mln za wykorzystywanie wizerunku użytkowników.

Źródło: TechCrunch

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Udostępnij:
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)