Facebook zarabia dolara rocznie na każdym użytkowniku. Czy to dużo?
17.09.2009 15:21
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Facebook ogłosił niedawno, że przekroczył granicę 300 milionów użytkowników. Jednocześnie roczne przychody serwisu za 2008 wyniosły 300 milionów dolarów. Teoretycznie witryna uzyskała niedawno płynność finansową.
Facebook ogłosił niedawno, że przekroczył granicę 300 milionów użytkowników. Jednocześnie roczne przychody serwisu za 2008 wyniosły 300 milionów dolarów. Teoretycznie witryna uzyskała niedawno płynność finansową.
Ekipa Marka Zuckerberga, szefa serwisu społecznościowego, odtrąbiła gigantyczny sukces. Z drugiej strony jednej z najpopularniejszych witryn Web 2.0 na świecie wyjście na plus zajęło całe pięć lat.
Facebooka ratuje to, że - jako firma pozostająca poza giełdą - nie uwzględnia w swoich rozliczeniach finansowych zastrzyków dostarczanych przez inwestorów. Dlatego sytuacja spółki jest lepsza niż wygląda to na pierwszy rzut oka.
Witryna jest jednak mocno uzależniona od zewnętrznych partnerów biznesowych, humorów użytkowników, którzy wydają pieniądze na wirtualne prezenty i reklamodawców (zarówno tych dużych, jak i indywidualnych osób).
Dodatkowo Facebook pracuje obecnie nad systemem mikropłatności, który będzie ułatwiał przeprowadzanie różnych transakcji w ramach społeczności. Administratorzy serwisu uzyskają z tego tytułu prowizje.
Problem polega na tym, że mimo pięciu lat tytanicznego wysiłku Facebook zarabia na każdym użytkowniku zaledwie dolara rocznie. Gdyby nie ciągła pomoc finansowa od zapatrzonych w witrynę inwestorów Zuckerberg już dawno zamknąłby sklepik.
Źródło: Guardian