Facebookowe strony House'a i Croppa skasowane. Znikło pół miliona fanów

Facebookowe strony House'a i Croppa skasowane. Znikło pół miliona fanów08.03.2011 07:58
Ciężarówka scamu ;) (Fot. Flickr/jepoirrier/Lic. CC by-sa)
Ciężarówka scamu ;) (Fot. Flickr/jepoirrier/Lic. CC by-sa)

Firma LPP - właściciel m.in. House'a, Croppa i Reserved - zapamięta ten dzień po wsze czasy. Facebook skasował strony pierwszych dwóch marek. Miesiące pracy wyparowały w kilka sekund.

Firma LPP - właściciel m.in. House'a, Croppa i Reserved - zapamięta ten dzień po wsze czasy. Facebook skasował strony pierwszych dwóch marek. Miesiące pracy wyparowały w kilka sekund.

LPP to firma odzieżowa. Jej nazwa niewiele mówi przeciętnemu internaucie - znacznie lepiej rozpoznawane są marki należące do LPP, m.in. House, Cropp i Reserved.

Jednym z kanałów marketingowych wykorzystywanych przez LPP jest Facebook, na którym swoje profile mają należące do firmy marki. Strony dwóch z nich zostały skasowane, przetrwał jedynie profil Reserved.

Przyczyną zamieszania jest prawdopodobnie scam “Find Your Stalker!”. Co prawda fani odzieżowych marek byli świadomi zagrożenia i ostrzegali się przed klikaniem niebezpiecznych linków, jednak decydujący okazał się brak reakcji ze strony adminów.

O ile spamerskie linki znikały ze strony Reserved, zabrakło szybkich działań osób odpowiedzialnych za profile w przypadku Croppa i House’a. Obie strony obserwowało ponad pół miliona użytkowników – były to jedne z największych polskich fanpage’ów.

Być może to właśnie duża popularność profili przekładająca się na liczbę zarażeń była przyczyną szybkiej reakcji administratorów Facebooka.

Całe zamieszanie pokazuje, że złośliwe akcje na Facebooku stają się coraz bardziej uciążliwe i niebezpieczne dla użytkowników. Nie wystawia także najlepszej cenzurki osobom prowadzącym dla LPP wspomniane strony ;).

Aktualizacja (10.03)

Strony Croppa i House'a zostały już przywrócone. Firma LPP zapewniła, że złośliwe oprogramowanie zostało usunięte i zagrożenie dla użytkowników Facebooka znikło.

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Udostępnij:
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)