Filmy z YouTube trafią do prestiżowego muzeum?

Filmy z YouTube trafią do prestiżowego muzeum?

Filmy z YouTube trafią do prestiżowego muzeum?
Przemysław Muszyński
15.06.2010 17:48

Jak niektórzy zapewne pamiętają, w zeszłym roku Youtube ogłosiło konkurs dla utalentowanych muzyków. Jego zwycięzcy stworzyli orkiestrę synfoniczną, która pod batutą jednego z najbardziej znanych drygentów wystąpiła na scenie w Nowym Yorku. W tym roku serwis ogłasza kolejną inicjatywę: Youtube Play. Amatorski film tym razem może trafić do światowej sławy muzeum.

Jak niektórzy zapewne pamiętają, w zeszłym roku Youtube ogłosiło konkurs dla utalentowanych muzyków. Jego zwycięzcy stworzyli orkiestrę synfoniczną, która pod batutą jednego z najbardziej znanych drygentów wystąpiła na scenie w Nowym Yorku. W tym roku serwis ogłasza kolejną inicjatywę: Youtube Play. Amatorski film tym razem może trafić do światowej sławy muzeum.

Youtube, fundacja Salomona R. Guggenheima (prowadząca między innymi prestiżowe muzea sztuki współczesnej w Nowym Yorku, Bilbao, Walencji i Berlinie) oraz HP przygotowały w tym roku konkurs  YouTube Play - Biennale kreatywnego wideo 2010 dla filmowców działających w sieci. Konkurs trwać będzie do 21 października i wyłonić ma 20 najlepszych, sieciowych artystów filmowych. Prace zwycięzców, czyli 20 najlepszych, nadesłanych klipów eksponowane będą w muzeum Guggenhaima w Nowym Yorku oraz w pozostałych miastach. Pojawią się też na kanale Youtube Play.

- Celem projektu [YouTube Play](http://www.youtube.com/play) jest odkrycie i nagrodzenie prac, które wykraczają poza tradycyjne rozumienie sztuki wideo – czytamy w oświadczeniu prasowym serwisu. - Zgłoszenia mogą mieć dowolną formę np. nowoczesnej animacji, ruchomej grafiki czy też całkowicie pionierskich form sztuki. Zespół YouTube Play czeka na najbardziej odkrywcze, oryginalne i zaskakujące prace z całego świata, bez względu na ich gatunek, technikę wykonania, budżet czy doświadczenie autora. Uczestnikami konkursu mogą być studenci sztuki, amatorscy twórcy wideo, jak również kreatywni profesjonaliści.
- Inicjatywa YouTube Play we współpracy z Muzeum Guggenheima, YouTube oraz HP daje możliwość osobistej ekspresji twórcom kreatywnych filmów wideo. Zespół projektu YouTube Play chce inspirować i zachęcać do tworzenia nowych form wideo tych, którzy mają w swoim zasięgu komputer oraz dostęp do Internetu” – powiedział Richard Armstrong, Dyrektor Fundacji oraz Muzeum Solomona R. Guggenheima

Osoby chcące wziąć udział w konkursie mogą zgłaszać prace na kanał Youtube Play. Prace nie mogą być starsze niż 2 lata i dłuższe, niż 10 minut (fragmenty większych porodukcji nie są dopuszczane do konkursu). Termin do którego należy zgłaszać filmy to 31 lipca. Z nadesłanych prac eksperci Youtube wyłonią 200 klipów. Następnie jurry, do którego zaproszeni zostaną znani artyści, filmowcy, muzycy i projektanci wyłoni 20 finalistów. Ich prace wezmą udział w wernisarzu, który będzie miał miejsce w  Muzeum Guggenheima w Nowym Yorku w galerii Tower II w dniach 22 – 24 października. Wybrane prace trafią też do Berlina, Bilbao i Walencji.

Konkurs, podobnie jak zeszłoroczna rekrutacja do pierwszej Orkiestry Symfonicznej Online (w której ostatecznie występował też Polak) oczywiście jest zapewne w dużej mierze wydarzeniem prasowym, mającym podnieść znaczenie Youtube. Nie da się jednak ukryć, że pomyślany został z rozmachem. Nie da się też ukryć, że taka inicjatywa daje duże szanse zabłysnąć utalentowanym, choć nieznanym do tej pory twórcom w oczach szerszej publiczności.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)