Gdzie kupować w Internecie? Milion Polaków wybrało najlepsze sklepy

Zakupy? Tylko w Internecie!
Zakupy? Tylko w Internecie!
Źródło zdjęć: © Flickr/ tinou bao/Lic. CC by
Marta Wawrzyn

14.03.2014 12:32

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Milion internautów wybrało w ankiecie Ceneo najlepsze polskie e-sklepy. Jeśli nie wiecie, gdzie najkorzystniej robić zakupy, to może być przydatna ściągawka.

"Gazeta Wyborcza" pisze o wynikach ankiety Ceneo.pl, w której milion osób głosowało na najlepsze sklepy internetowe. Ściągawka przyda się nam wszystkim, bo aż 96% internautów kupiło coś w Sieci przynajmniej raz w życiu.

Oto najlepsze sklepy wg polskich internautów

Użytkownicy Ceneo wybierali najlepsze sklepy w sześciu kategoriach, biorąc pod uwagę takie kryteria, jak jakość obsługi, dostawy i dostępności towaru, komunikacja ze sklepem, możliwość odbioru osobistego itd.

W kategorii "Elektronika użytkowa" wygrał hurt.com.pl, za nim znalazły się megamarket.com.pl i mixmedia.pl. W kategorii "Świat komputerów i gier" najlepszy okazał się Proline.pl, który wygrał z gram.pl i agito.pl. Kategoria "Multimedia" należy do księgarni weltbild.pl, a także sklepów legolas.pl i muzykuj.pl.

Kategorię "Motoryzacja" wygrał sklep strefakierowcy.pl, za nim oponymax.pl i boxcars.pl. Numer 1 w kategorii "Styl życia" to zooexpress.pl, sklep z artykułami dla zwierząt. Za nim znalazły się 3kropki.pl i superzabawki.com.pl. Wreszcie "Zdrowie i uroda": perfumeria.pl, cefarm24.pl i iperfumy.pl.

Cena jest najważniejsza

Ceneo zamówiło przy okazji badanie w TNS Polska; jego wyniki są przedstawione na infografice poniżej. Okazuje się, że Polacy aż tak często nie kupują w Sieci, większość (43%) twierdzi, że robi to kilka razy w roku. Czemu wolimy sklepy internetowe od zwykłych sklepów? Najważniejszym powodem jest niższa cena, ale dostawa do domu, wygoda i oszczędność czasu też się liczą.

Niestety, wciąż dajemy nabijać się w butelkę, wszystko dlatego że nie jesteśmy ostrożni. 80% badanych czyta opinie na stronie sklepu, zanim coś w nim kupi. 49% szuka opinii w innych serwisach, zanim coś kupi w nowo poznanym sklepie. 30% czyta regulamin sklepu, 16% szuka danych firmy, a 12% - certyfikatów sklepu. 7% nie sprawdza wiarygodności sklepu wcale.

Polacy nie boją się kupować w Sieci i mają coraz większe zaufanie do sklepów internetowych. Niektórzy z nas już wszystko przyzwyczaili się zamawiać w Internecie, nawet artykuły spożywcze. Inni dopiero zaczynają swoją przygodę z e-sklepami i często na początku nie są wystarczająco ostrożni. Takie rankingi, jak ten robiony co roku przez Ceneo, niewątpliwie pomagają zorientować się osobom, które dopiero zaczynają kupować przez Internet.

Obraz
Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (5)