Google nie będzie walczyć z AdBlockiem

Reklamy kontekstowe to podstawowe źródło dochodu Google. Amerykańska firma nie zamierza jednak walczyć z aplikacjami blokującymi banery. Jeden z inżynierów Mountain View powiedział tylko, że spółka "sporo myśli" o AdBlocku.

Google nie będzie walczyć z AdBlockiem
Andrzej Biernacki

Reklamy kontekstowe to podstawowe źródło dochodu Google. Amerykańska firma nie zamierza jednak walczyć z aplikacjami blokującymi banery. Jeden z inżynierów Mountain View powiedział tylko, że spółka "sporo myśli" o AdBlocku.

Pracownik Google popisał się prawdziwie dalekowschodnią mądrością. "Myślę, że ten układ będzie się sam równoważył" - powiedział. Jego zdaniem wzrost liczby agresywnych reklam doprowadzi do popularyzacji AdBlocka.

Reklamodawcy i wydawcy wycofają się wtedy z najbardziej inwazyjnych form. To zyska uznanie użytkowników, którzy wyłączą blokady w swoich ulubionych witrynach.

Problem polega na tym, że ludzie bardzo szybko przyzwyczajają się do AdBlocka. Wykorzystują wzrost wydajności, w praktyce uzależniają się od tego rozwiązania. Trudno ich przekonać do powrotu do źródeł ;).

Dlaczego wszyscy nie instalują blokad reklam? TheRegister twierdzi, że są skrajnie leniwi. Na pewno jednak dużą rolę odgrywa świadomość faktu, że serwisy utrzymują się z banerów i potrzebują ich jak ryba wody.

Google zdaje sobie zapewne sprawę z tego, że programów do usuwania reklam nie można zabronić. Dlatego unika wojennej retoryki. "Dużo myśli" jednak nad AdBlockiem. Nie można więc wykluczyć niespodzianek.

Źródło: Lifehacker

Źródło artykułu:WP Gadżetomania

Wybrane dla Ciebie

Komentarze (0)
© Gadżetomania
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.