Google oficjalnie potwierdza: metatag "keywords" nie przyda się w pozycjonowaniu

Google oficjalnie potwierdza: metatag "keywords" nie przyda się w pozycjonowaniu

keywords
keywords
Mateusz
22.09.2009 21:00

Sporo osób cały czas używa podczas opisywania tworzonych przez siebie stron internetowych metatagu "keywords", który ma pomóc zdobyć dobrą pozycję w wyszukiwarce Google. Takie działania są już jednak całkowicie nieopłacalne. Mountain View oficjalnie poinformowało bowiem, że wspomniany wyżej metatag nie ma już najmniejszego znaczenia.

Sporo osób cały czas używa podczas opisywania tworzonych przez siebie stron internetowych metatagu "keywords", który ma pomóc zdobyć dobrą pozycję w wyszukiwarce Google. Takie działania są już jednak całkowicie nieopłacalne. Mountain View oficjalnie poinformowało bowiem, że wspomniany wyżej metatag nie ma już najmniejszego znaczenia.

Wszystko wyjaśnił Matt Cutts, który jest odpowiedzialny za jakość wyników wyszukiwania w Google. We wpisie na blogu Webmaster Central rozwiał wszelkie wątpliwości, które od lat krążyły w środowisku webmasterów. Jak się okazuje, wyszukiwarka w swojej pracy nie bierze pod uwagę żadnych słów kluczowych, które znajduje na stronie.

Co prawda postępuje tak tylko ogólnie dostępna wersja Google, jednak Google Search Appliance, która respektuje metatag "keywords" nie jest udostępniana wszystkim. Mogą ją kupić wyłącznie przedsiębiorstwa i instytucje, które chcą dzięki niej mieć kontrolę nad swoimi sieciami.

Jak zaznacza Google, wspomniany metatag już od wielu lat jest odstawiany na boczny tor. Stało się tak, ponieważ wielu użytkowników internetu wykorzystywało jego możliwości dodając do swoich stron ogromne ilości słów kluczowych, które nie były zgodne z tym co na tych witrynach można było znaleźć.

Google does not use the keywords meta tag in web ranking

Źródło: Mashable

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)