Google przejmuje znane wydawnictwo. Co zmieni się w wynikach wyszukiwania?
10.09.2011 10:00
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Spekulacje, dotyczące wkroczenia przez Google na rynek usług hotelarskich i turystycznych stały się faktem. Jak ogłosiła na firmowym blogu Marissa Mayer, firma z Mountain View przejęła znanego wydawcę przewodników turystycznych. Do czego może się przydać nowy nabytek?
Spekulacje, dotyczące wkroczenia przez Google na rynek usług hotelarskich i turystycznych stały się faktem. Jak ogłosiła na firmowym blogu Marissa Mayer, firma z Mountain View przejęła znanego wydawcę przewodników turystycznych. Do czego może się przydać nowy nabytek?
Przejęte przez Google'a wydawnictwo Zagat, w przeciwieństwie do większości dotychczasowych nabytków, nie jest obiecującym startupem ale znaną, istniejącą od 1979 roku, firmą z tradycjami.
Wydawnictwo zostało założone przez małżeństwo, Ninę i Tima Zagat i oparło swoją działalność o rzeszę wolontariuszy. Społeczność skupiona wokół firmy dostarczała informacji na temat restauracji, oceniając wystrój, jakość posiłków i obsługi oraz cenę. Opinie były wzbogacone krótkimi komentarzami.
Pionierska działalność firmy, która korzystała z Web 2.0 jeszcze przed popularyzacją Internetu ;), sprawiła, że jej przewodniki cieszą się – zwłaszcza w Stanach Zjednoczonych – zasłużoną renomą. Stosowany od lat system krótkich komentarzy jest – zdaniem Mayer – idealnie dostosowany do współczesnych urządzeń mobilnych.
Przejęcie firmy Zagat jest kolejnym etapem wkraczania Google’a na rynek usług lokalnych. Najnowszy nabytek pozwala wyszukiwarkowemu gigantowi na wzbogacenie swoich map czy wyników wyszukiwania o najbardziej wartościowe oceny lokalizacji, dokonywane przez lokalnych użytkowników.
Wartość transakcji nie jest znana, jednak, jak zauważył serwis TechCrunch, wydawnictwo Zagat musiało zostać wycenione na kwotę niższą, niż 66 mln dolarów. W przeciwnym wypadku transakcja musiałaby zostać zgłoszona do Federalnej Komisji Handlu.
Warto przypomnieć, że kilka miesięcy temu Google udostępniło m.in. AdWords Express oraz Google Offers – usługi istotne z punktu widzenia niewielkich przedsiębiorstw, lokalnych firm czy sprzedawców.
Źródło: TechCrunch