Google przejmuje znane wydawnictwo. Co zmieni się w wynikach wyszukiwania?

Spekulacje, dotyczące wkroczenia przez Google na rynek usług hotelarskich i turystycznych stały się faktem. Jak ogłosiła na firmowym blogu Marissa Mayer, firma z Mountain View przejęła znanego wydawcę przewodników turystycznych. Do czego może się przydać nowy nabytek?

Google przejmuje znane wydawnictwo. Co zmieni się w wynikach wyszukiwania? 1Google podpowie, czy warto tam wchodzić (Fot. Flickr/Tom Mascardo/Lic. CC by-nd)
Łukasz Michalik

Spekulacje, dotyczące wkroczenia przez Google na rynek usług hotelarskich i turystycznych stały się faktem. Jak ogłosiła na firmowym blogu Marissa Mayer, firma z Mountain View przejęła znanego wydawcę przewodników turystycznych. Do czego może się przydać nowy nabytek?

Przejęte przez Google'a wydawnictwo Zagat, w przeciwieństwie do większości dotychczasowych nabytków, nie jest obiecującym startupem ale znaną, istniejącą od 1979 roku, firmą z tradycjami.

Wydawnictwo zostało założone przez małżeństwo, Ninę i Tima Zagat i oparło swoją działalność o rzeszę wolontariuszy. Społeczność skupiona wokół firmy dostarczała informacji na temat restauracji, oceniając wystrój, jakość posiłków i obsługi oraz cenę. Opinie były wzbogacone krótkimi komentarzami.

Pionierska działalność firmy, która korzystała z Web 2.0 jeszcze przed popularyzacją Internetu ;), sprawiła, że jej przewodniki cieszą się – zwłaszcza w Stanach Zjednoczonych – zasłużoną renomą. Stosowany od lat system krótkich komentarzy jest – zdaniem Mayer – idealnie dostosowany do współczesnych urządzeń mobilnych.

Google przejmuje znane wydawnictwo. Co zmieni się w wynikach wyszukiwania? 2
Zagat.com

Przejęcie firmy Zagat jest kolejnym etapem wkraczania Google’a na rynek usług lokalnych. Najnowszy nabytek pozwala wyszukiwarkowemu gigantowi na wzbogacenie swoich map czy wyników wyszukiwania o najbardziej wartościowe oceny lokalizacji, dokonywane przez lokalnych użytkowników.

Wartość transakcji nie jest znana, jednak, jak zauważył serwis TechCrunch, wydawnictwo Zagat musiało zostać wycenione na kwotę niższą, niż 66 mln dolarów. W przeciwnym wypadku transakcja musiałaby zostać zgłoszona do Federalnej Komisji Handlu.

Warto przypomnieć, że kilka miesięcy temu Google udostępniło m.in. AdWords Express oraz Google Offers – usługi istotne z punktu widzenia niewielkich przedsiębiorstw, lokalnych firm czy sprzedawców.

Źródło: TechCrunch

Źródło artykułu: WP Gadżetomania
Wybrane dla Ciebie
Przykładają owady do ran. Nieznana forma „pierwszej pomocy”
Przykładają owady do ran. Nieznana forma „pierwszej pomocy”
Pasożyty w puszkach z łososiem. Niezwykłe archiwum z Alaski
Pasożyty w puszkach z łososiem. Niezwykłe archiwum z Alaski
Lenovo pokazuje najlżejsze okulary AR. AI Glasses V1 ważą tylko 38 g
Lenovo pokazuje najlżejsze okulary AR. AI Glasses V1 ważą tylko 38 g
Ceny pamięci DDR5 mocno w górę. Komputery będą droższe
Ceny pamięci DDR5 mocno w górę. Komputery będą droższe
Nibieskie psy w Czarnobylu. Co się dzieje?
Nibieskie psy w Czarnobylu. Co się dzieje?
Symetria między półkulami Ziemi zanika. To wpływa na pogodę
Symetria między półkulami Ziemi zanika. To wpływa na pogodę
Santander ostrzega przed telefonami. Podał kluczowe zasady
Santander ostrzega przed telefonami. Podał kluczowe zasady
Google pokazuje pierwszą reklamę stworzoną przez AI
Google pokazuje pierwszą reklamę stworzoną przez AI
Android 17. Google testuje rozbudowany Always On Display i tryb oszczędny w Mapach
Android 17. Google testuje rozbudowany Always On Display i tryb oszczędny w Mapach
Ocean Południowy wciąż pochłania CO2. Wskazują pomijany mechanizm
Ocean Południowy wciąż pochłania CO2. Wskazują pomijany mechanizm
Sprawdź paszport. Ten symbol zmienia wszystko
Sprawdź paszport. Ten symbol zmienia wszystko
Nowe tropy w sprawie odwrotu Napoleona. Badacze przebadali zęby żołnierzy
Nowe tropy w sprawie odwrotu Napoleona. Badacze przebadali zęby żołnierzy