Google Street View jako shooter FPP
Holenderska agencja reklamowa Pool Worldwide wpadła na niecodzienny pomysł. Postanowiła promować się za pomocą Shoot View – usługi Google'a zmodyfikowanej tak, by przypominała grę FPP. Jak nietrudno zgadnąć, pomysł nie wzbudził entuzjazmu w Mountain View.
Holenderska agencja reklamowa Pool Worldwide wpadła na niecodzienny pomysł. Postanowiła promować się za pomocą Shoot View – usługi Google'a zmodyfikowanej tak, by przypominała grę FPP. Jak nietrudno zgadnąć, pomysł nie wzbudził entuzjazmu w Mountain View.
Pomysł był bardzo prosty – do usługi Google Street View wystarczyło dodać sugestywny obraz karabinu, by niewinne, zrobione na ulicach fotki zaczęły przypominać scenerię z któregoś z popularnych shooterów.
Do którego konkretnie nawiązano? Sądząc po opublikowanym przez Pool Worldwide filmie, pracownicy agencji pozostają pod wrażeniem Call of Duty: Modern Warfare 3. Niestety, film reklamowy jest regularnie usuwany z YouTube'a - miejmy nadzieję, że poniższym klipom uda się przetrwać nieco dłużej niż poprzednio ;)
Google Shoot View
First Person Shooter Created from Google Street View
Nawiązanie gry nie spodobało się jednak w Mountain View. Google, powołując się na naruszenie warunków korzystania z usługi, wymusiło na Pool Worldwide wyłączenie nietypowej gry.
Choć Shoot View był dostępny tylko przez kilkadziesiąt godzin, gra błyskawicznie zdobywała popularność. Jak stwierdził Erwin Kleinjan z Pool Worldwide, do zabawy przyłączało się nawet 3 tys. użytkowników na minutę, co powodowało m.in. całkowitą blokadę strony internetowej agencji.
Co sądzicie o reakcji Google’a? Czy tak zdecydowane działania były - Waszym zdaniem - uzasadnione?
Źródło: Business Insider