Gry są pożyteczne! WREEEESZCIE!

Średnio kilkanaście razy w roku słyszymy historyjki jakie to gry są paskudne bo a to jakiś nastolatek do kogoś strzelił, a to pogonił rodziców kijem, a to związał kolegę. Oczywiście wszystkiemu winna jest wirtualna zabawa.

Gry są pożyteczne! WREEEESZCIE!
Szymon Adamus

Jednak WRESZCIE dotarła do nas wiadomość, że gry potrafią mieć też zbawienny wspływ na młodych ludzi. Wszystko dzięki Guitar Hero...

Średnio kilkanaście razy w roku słyszymy historyjki jakie to gry są paskudne bo a to jakiś nastolatek do kogoś strzelił, a to pogonił rodziców kijem, a to związał kolegę. Oczywiście wszystkiemu winna jest wirtualna zabawa.

Jednak WRESZCIE dotarła do nas wiadomość, że gry potrafią mieć też zbawienny wspływ na młodych ludzi. Wszystko dzięki Guitar Hero...

Według badań przeprowadzonych przez Youth Music około 2,5 miliona fanów muzycznych gier wideo w wieku od 3 do 18 lat sięgnęło za sprawą wirtualnej rozrywki po zupełnie realny instrument. Gry takie jak Guitar Hero czy Rock Band mogą więc być czymś więcej niż tylko relaksująca zabawą. Mogą być bodźcem do rozwijania innych zainteresować.

To badanie pokazuje po raz pierwszy, że młodzi ludzie są inspirowani do tworzenia własnej muzyki przez gry, które jako pierwsze budzą ich zainteresowanie - powiedział Andrew Missingham, ekspert w dziedzinie przemysłu muzycznego, który jest autorem raportu.

The Guitar Hero baby

W artykule Times Online traktującym o tym fenomenie możemy przeczytać też wypowiedź Danny'ego Lamb, 57-letniego nauczyciela muzyki, który spotyka się nawet z 8-latkami chcącymi nauczyć się kawałków Black Sabbath. Zapytani skąd znają taką muzykę podobno odpowiadają, że właśnie z Guitar Hero.

Oby tylko producenci gier wydawali więcej tego typu produkcji. Jak widać argumenty o chęci naśladowania wirtualnego świata w realnym życiu są na miejscu. Dobrze, że odnosi się to nie tylko do brutalnych "strzelanek", ale i tak pobudzających pozycji jak gry muzyczne.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania

Wybrane dla Ciebie

Komentarze (0)
© Gadżetomania
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.