Gry wyprzedziły filmy!

Stało się. GRRRacze powini zacząć wyciągać flagi i machać nimi nad głową z radością. Ta chwila musiała nadejść. Po raz pierwszy sprzedaż gier wyprzedziła połączone siły filmów na Blu-ray i DVD. Czy ten trend się utrzyma?

Gry wyprzedziły filmy!
Michał Kowal

Stało się. GRRRacze powini zacząć wyciągać flagi i machać nimi nad głową z radością. Ta chwila musiała nadejść. Po raz pierwszy sprzedaż gier wyprzedziła połączone siły filmów na Blu-ray i DVD. Czy ten trend się utrzyma?

Dane pochodzą z Media Control GfK International (międzynarodowy ośrodek zajmujący się obserwacją rynku mediów).

Sprzedaż filmów na DVD i Blu-ray spadła o 6% w porównaniu z zeszłym rokiem i wyniosła łącznie 29 miliardy dolarów.

Sprzedaż gier wzrosła o 20% i łącznie zamknęła się w sumie 32 miliardów dolarów.

Na wyniki wpływa na pewno coraz większe uznanie gier za dobry środek do spędzania wolnego czasu (a nie tylko jako zabawkę dla dzieci). Widoczna jest tutaj duża zasługa Wii. Trzeba jednak pamiętać o tym, że filmów nadal sprzedaje się więcej. Są po prostu tańsze od gier.

Taki trend powinien się utrzymać. Kto raz wpuścił gry pod strzechy, będzie chciał spróbować ponownie. Zmienia się dostępność tytułów (jak chociaż wyprzedaże w Biedronce) i ich odbiór. Coraz więcej graczy, którzy swoją przygodę z wirtualną rozrywką zaczynało od Amigi, Pegasusa, Commodore, czy nawet PlayStation, lub PC dziś jest już dorosłych. Zarabiają i stać ich na nowe tytuły. Rynek musi iść więc do przodu!

Źródło: Gizmodowikimedia common

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Gadżetomania
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.