Gucci i Snap wypuszczają inteligentne okulary
Spectacles x Gucci to okulary AR, które powstały we współpracy Snapa ze znanym domem mody. I chociaż krzykliwy wygląd nie każdemu musi przypaść do gustu, to okulary oferują również szereg ciekawych funkcji.
10.12.2019 | aktual.: 09.03.2022 08:50
Ręcznie malowane okulary Spectacles x Gucci zaprojektował twórca kina niezależnego Harmony Korine, którego znakiem rozpoznawczym są wyraziste wzory i obrazy. Odważne kolory nie każdemu z pewnością przypadną do gustu i mogą nie pasować na każdą okazję, ale zdecydowanie pozwolą wyróżnić się z tłumu. Poza tym inteligentne okulary to coś więcej niż tylko modny gadżet.
Głównym atutem okularów Spectacles x Gucci, jak zauważa portal Engadget jest możliwość konfiguracji dwóch kamer, dzięki czemu możemy m.in. nakładać filtry 3D na elementy ze świata rzeczywistego. Kamery pozwalają także na nagrywanie krótkich filmów, które następnie użytkownik może szybko wrzucić na Snapchat.
To właśnie z pomocą Spectacles 3 Harmony Korine nagrał jeden ze swoich filmów, który został wykorzystany do promocji okularów AR. Film stał się również inspiracją dla okularów, które powstały we współpracy z marką Gucci. Snap przyznał, że "projekt to nieokiełznany krajobraz marzeń o dźwięku i kolorze".
Zobacz też: Na czym zarabia branża VR?
Pierwsze okulary Spectacles trafiły na rynek w 2016 roku, ale projekt nie osiągnął sukcesu. Pierwsza i kolejna próba kosztowała firmę ponad 40 mln dolarów straty. Jednak nie tylko Snap widzi potencjał w okularach AR. Nad własnymi modelami pracuje m.in. Facebook, który chce by inteligentne okulary już w 2023 roku były w stanie zastąpić smartfony. Nad własnymi okularami pracuje też Qualcomm wspierany przez Niantic (firmę, która stworzyła m.in. "Pokemon GO").