IFA 2011: pierwszy telewizor Ultra-HD Sharpa – rozdzielczość 7680×4320 pikseli i puchar Euro 2012

IFA 2011: pierwszy telewizor Ultra-HD Sharpa – rozdzielczość 7680×4320 pikseli i puchar Euro 2012

IFA 2011: pierwszy telewizor Ultra-HD Sharpa – rozdzielczość 7680×4320 pikseli i puchar Euro 2012
Maciej Kuś
01.09.2011 09:00

Wpis gościnny z Multi-blog.pl. Bezpośrednia relacja z targów IFA 2011. To jeden z tegorocznych hitów IFY – 85-calowy telewizor Sharpa o rozdzielczości ekranu 7680 na 4320 pikseli. Nic dziwnego, że ciągnęły do niego tłumy. Ludzie próbowali zobaczyć w wyświetlanym obrazie pojedyncze piksele. Bezskutecznie.

Wpis gościnny z Multi-blog.pl. Bezpośrednia relacja z targów IFA 2011. To jeden z tegorocznych hitów IFY – 85-calowy telewizor Sharpa o rozdzielczości ekranu 7680 na 4320 pikseli. Nic dziwnego, że ciągnęły do niego tłumy. Ludzie próbowali zobaczyć w wyświetlanym obrazie pojedyncze piksele. Bezskutecznie.

Policzyłem – obraz wyświetlany przez Sharpa 8K/4K składa się z ponad 33 milionów pikseli. Tak małych, że ludzkie oko ma poważny problem, by rozróżnić pojedyncze punkty. To niemal obraz rzeczywisty, taki, jak oglądany przez szybę okna czy na doskonałej rozdzielczości zdjęciu. Albo inaczej – 16 razy bardziej szczegółowy, niż zwykłe HD.

Nie wiadomo, kiedy ten sprzęt pojawi się na rynku. Problem jest prosty - brak odpowiedniej jakości filmów do wyświetlania. Wprawdzie kamera do nagrywania w rozdzielczości 7680 na 4320 pikseli (zwanej też Ultra HD lub Super Vision) została zaprezentowana już w 2008 roku przez japońską telewizję NHK, ale do tej pory kręcono nią głónie na potrzeby kin typu IMAX.

Niemniej materiały przygotowane przez NHK dla Sharpa na targi IFA 2011 robią niesamowite wrażenie. Po obejrzeniu kilku filmików na Sharpie 8K/4K TV nie miałem już ochoty oglądać niczego na innych telewizorach. U Sharpa czekała też inna niespodzianka – puchar, który dostanie zwycięzca mistrzostw Euro 2012. Zobaczcie sami.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)