Ikonki w Gmailu. Nowy sposób na reklamę?
W trakcie weekendu Google wprowadziło nowe usprawnienie do Gmaila. Obok niektórych wiadomości pojawiły się ikonki charakterystyczne dla domeny nadawcy. Na razie funkcja obejmuje tylko e-maile wysyłane przez internetową wypożyczalnię DVD Netflix.
05.10.2009 14:05
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
W trakcie weekendu Google wprowadziło nowe usprawnienie do Gmaila. Obok niektórych wiadomości pojawiły się ikonki charakterystyczne dla domeny nadawcy. Na razie funkcja obejmuje tylko e-maile wysyłane przez internetową wypożyczalnię DVD Netflix.
Ikonki przypominają te, które są wyświetlane w pasku adresu przeglądarki. Google umieściło je po prawej stronie, między tematem a datą wysłania wiadomości.
Firma z Mountain View szukała zapewne sposobu na przyciągnięcie wzroku użytkownika do określonych treści. Nie jest do końca jasne dlaczego do testów został wybrany akurat Netflix. Nie wiadomo nawet, czy internetowa wypożyczalnia o nich wiedziała.
Można przypuszczać, że ikonki w e-mailach to nowy sposób na lekką, nieinwazyjną reklamę. Czy sklepy internetowe będą już niedługo płacić za dodawanie graficznych wyróżnień do swoich wiadomości? Kto wie.
Nowa funkcja to także pole do popisu dla hakerów. Jeśli uda im się dojść do tego, w jaki sposób Google zintegrowało ikonki z e-mailami, cyberprzestępcy będą mogli jeszcze lepiej fałszować elektroniczne wiadomości.
Źródło: TechCrunch