WAŻNE
TERAZ

Lewandowski!! Euforia na trybunach po 2. golu Polski

Ile kosztowały najbardziej znane logotypy na świecie?

Dobrze zaprojektowane i rozpoznawalne logo może mieć duży wpływ na sukces firmy. Niektóre z najbardziej znanych marek słono zapłaciły za swoje znaki rozpoznawcze inne o dziwo nie wydały ani grosza. Które są bardziej rozpoznawalne? Przekonajcie się sami.

Ile kosztowały najbardziej znane logotypy na świecie? 1
Marek Maruszczak

Tak jest, rozpoznawalne na całym świecie logo Coca-Coli nie kosztowało ani grosza. Wszystko dlatego, że zostało zaprojektowane przez asystenta zatrudnionego w firmie John Pembertona, twórcy Coca-Coli. Pracujący na „etacie” mężczyzna wymyślił nazwę napoju i zapisał ją popularnym w tamtych czasach oficjalnym krojem pisma Spencerian Script.

Pepsi – 1 000 000 dolarów

Dla odmiany logo i rebranding Pepsi wykonane w 2008 roku przez Arnell Group kosztowały okrągły milion dolarów.

Londyn 2012 – 625 000 dolarów

To się nazywa interes. Informacje o kwocie jaka została zapłacona Wolffowi Collinsowi za zaprojektowanie logo igrzysk olimpijski w Londynie wywołała niemałe zamieszanie w Wielkiej Brytanii. Poza wyspami logo również doczekało się intensywnej krytyki. Główne zarzuty to rzekome ukrycie w logo napisu "Zion" oraz skojarzenia z pewną czynnością seksualną, które budziło u Internautów.

Glasgow 2014 Igrzyska Wspólnoty Narodów – 95 000 dolarów

Słyszeliście o igrzyskach Commonwealthu? Te zawody sportowe rozgrywane są podobnie jak igrzyska olimpijskie co 4 lata. Do 1950 roku nosiły nazwę Igrzysk Imperium Brytyjskiego i właśnie byłe i obecne państwa korony brytyjskiej biorą w nich udział. Logo zostało zaprojektowane przez Marque Agency.

Google – 0 dolarów

Jedno z najbardziej znanych logo w Internecie nie kosztowało ani grosza ponieważ zostało zaprojektowane przez jednego z założycieli firmy Sergey’a Brina w darmowym programie graficznym Gimp w 1998 roku. Od tamtej pory logo przeszło nieco przeobrażeń, ale główny zamysł i forma wciąż pozostają takie same.

Nike – 35 dolarów

Ile kosztowały znane logo 1Coca-Cola - 0 dolarów

Znana na całym świecie „łyżwa” została zaprojektowana przez Carolyn Davidson w 1975 roku. Projektantka nie wzbogaciła się wtedy specjalnie na swojej pracy, ale jakiś czas później otrzymała w ramach bonusu 500 akcji Nike, które obecnie są warte ponad 600 000 dolarów.

Dożyliśmy czasów, w których sam herb nie wystarcza i aby się wypromować miasta płacą za zaprojektowanie im nowoczesnego logo. Tak było również w przypadku miasta Melbourne, które w 2009 roku zapłaciło firmie Landor Associates aż 625 000 dolarów za pracę nad logo. Muszę przyznać, że efekt jest wyjątkowo przyjemny dla oka.

BBC – 1 800 000 dolarów

Logo jednej z najpopularniejszych sieci telewizyjnych na świecie zostało przeprojektowane w 1997 roku. Prace nad nowym symbolem i całym rebrandingiem kosztowały niemal 2 miliony dolarów.

Enron - 33 000 dolarów

Jedna z największych niegdyś firm energetycznych wskutek afery związanej z oszustwami nie istnieje już od 11 lat. W zestawieniu znalazła się głownie z uwagi na osobę projektanta logo. W latach 90-tych nad nowym wizerunkiem firmy pracował projektant legenda - Paul Rand, który ma na swoim koncie logo między innymi firm IBM, ABC UPS oraz Uniwersytetu Yale.

Twitter - 15 dolarów

Największa na świecie platforma mikroblogerska nie zapłaciła zbyt wiele za sławnego niebieskiego ptaka. Skąd tak niska cena? Większość podobnych przypadków związana jest z tym, że podczas projektowania logo zleceniodawca nie był jeszcze dobrze znany na rynku. Kiedy w 2009 roku charakterystyczny ptak po raz pierwszy pojawił się na stronie Twittera, platforma była już jednak dość popularna. Mały wydatek wynika z faktu, że ptaszek oficjalnie wcale nie jest logiem Twittera. To tylko grafika pobrana z iStock, której z zgodnie z prawem firma ma prawo używać do ozdobienia swojej strony.

BP – 211 000 000 dolarów

Ile kosztowały znane logo 2Miasto Melbourne – 625 000 dolarów

Niekwestionowanym rekordzistą jest British Petrol. Osławiona firma zdecydowała się na rebranding w 2008 roku. Teraz nowe i swoją drogą całkiem ładne logo jest jednak kojarzone głównie z katastrofą w Zatoce Meksykańskiej.

Źródło artykułu: WP Gadżetomania

Wybrane dla Ciebie

Mikroplastik i zdrowie. To konsekwencje zanieczyszczenia środowiska
Mikroplastik i zdrowie. To konsekwencje zanieczyszczenia środowiska
Tajemnicza rotacja. Czy Wszechświat znajduje się w czarnej dziurze?
Tajemnicza rotacja. Czy Wszechświat znajduje się w czarnej dziurze?
Umożliwi skok technologiczny? Ten związek ma niezwykłe właściwości
Umożliwi skok technologiczny? Ten związek ma niezwykłe właściwości
Rewolucja w budownictwie: samonaprawiające się budynki z grzybów
Rewolucja w budownictwie: samonaprawiające się budynki z grzybów
Mają obserwować reaktor. Specjalne ukraińskie jednostki w Czarnobylu
Mają obserwować reaktor. Specjalne ukraińskie jednostki w Czarnobylu
"Trzeci stan istnienia". Komórki martwych organizmów mogą się przekształcać
"Trzeci stan istnienia". Komórki martwych organizmów mogą się przekształcać
Winny jest ozon. Zmiany klimatyczne nieustannie postępują
Winny jest ozon. Zmiany klimatyczne nieustannie postępują
Zaskakują dokładnością. Te prognozy zmian klimatycznych mają 30 lat
Zaskakują dokładnością. Te prognozy zmian klimatycznych mają 30 lat
Robił zdjęcia w Wielkiej Brytanii. Nagle jego torba zaczęła się ruszać
Robił zdjęcia w Wielkiej Brytanii. Nagle jego torba zaczęła się ruszać
Organizmy odporne na ekstremalne temperatury. Odkrycia naukowców
Organizmy odporne na ekstremalne temperatury. Odkrycia naukowców
Działa całą dobę. Ta chińska elektrownia jest niezwykła
Działa całą dobę. Ta chińska elektrownia jest niezwykła
"Cmentarzysko okrętów". Odkryto 13 wraków z czasów II wojny światowej
"Cmentarzysko okrętów". Odkryto 13 wraków z czasów II wojny światowej