Ilu internautów w Polsce tak naprawdę korzysta z Adblocka?
Adblock to najpopularniejszy dodatek do przeglądarek, który umożliwia blokowanie reklam. Aplikacja została pobrana już 100 mln razy na całym świecie. W Polsce jest jednak zaskakująco mało popularna.
Adblock to najpopularniejszy dodatek do przeglądarek, który umożliwia blokowanie reklam. Aplikacja została pobrana już 100 mln razy na całym świecie. W Polsce jest jednak zaskakująco mało popularna.
Okazuje się, że tylko 750 tys. polskich użytkowników Firefoksa robi użytek z Adblocka.
Z danych Urzędu Komunikacji Elektronicznej wynika, że w Polsce 58% społeczeństwa korzysta z Sieci. Prawie połowa z nich wybiera przeglądarkę Firefox. Oznacza to, że produktu Mozilli używa około 10 mln Polaków.
Łącznie internautów nad Wisłą jest ok. 22 mln. Adblocka dla Firefoksa ma więc tylko 3,5% polskich użytkowników Sieci (ok. 7,5% fanów aplikacji Mozilli). Oczywiście do tego dochodzą inne podobne dodatki i przeglądarki. Całkowity odsetek blokujących nie przekracza jednak zapewne 10%.
Powyższe informacje zebrano na podstawie zapytań Adblocka do serwera o aktualizacje, zaraz po uruchomieniu przeglądarki. Statystyka obejmuje te osoby, które z rozszerzenia korzystają codziennie.
Z danych, które publikuje firma IAB, wynika, że reklamodawcy w pierwszych trzech kwartałach bieżącego roku zrobili zakupy za 1,1 mld zł. W całym 2009 roku suma przeznaczona na reklamy sięgnęła 1,4 mld złotych.
Źródło: "Gazeta Wyborcza"