Ilu internautów w Polsce tak naprawdę korzysta z Adblocka?

Adblock to najpopularniejszy dodatek do przeglądarek, który umożliwia blokowanie reklam. Aplikacja została pobrana już 100 mln razy na całym świecie. W Polsce jest jednak zaskakująco mało popularna.

Użytkownicy (Fot. Flickr/Eneas De Troya/Lic. CC by)
Użytkownicy (Fot. Flickr/Eneas De Troya/Lic. CC by)
Mariusz Kosakowski

Adblock to najpopularniejszy dodatek do przeglądarek, który umożliwia blokowanie reklam. Aplikacja została pobrana już 100 mln razy na całym świecie. W Polsce jest jednak zaskakująco mało popularna.

Okazuje się, że tylko 750 tys. polskich użytkowników Firefoksa robi użytek z Adblocka.

Z danych Urzędu Komunikacji Elektronicznej wynika, że w Polsce 58% społeczeństwa korzysta z Sieci. Prawie połowa z nich wybiera przeglądarkę Firefox. Oznacza to, że produktu Mozilli używa około 10 mln Polaków.

Łącznie internautów nad Wisłą jest ok. 22 mln. Adblocka dla Firefoksa ma więc tylko 3,5% polskich użytkowników Sieci (ok. 7,5% fanów aplikacji Mozilli). Oczywiście do tego dochodzą inne podobne dodatki i przeglądarki. Całkowity odsetek blokujących nie przekracza jednak zapewne 10%.

Powyższe informacje zebrano na podstawie zapytań Adblocka do serwera o aktualizacje, zaraz po uruchomieniu przeglądarki. Statystyka obejmuje te osoby, które z rozszerzenia korzystają codziennie.

Z danych, które publikuje firma IAB, wynika, że reklamodawcy w pierwszych trzech kwartałach bieżącego roku zrobili zakupy za 1,1 mld zł. W całym 2009 roku suma przeznaczona na reklamy sięgnęła 1,4 mld złotych.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania

Wybrane dla Ciebie

Komentarze (0)
© Gadżetomania
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.