"Inteligentne" reklamy

Gorączka przedświątecznych zakupów trwa. Większość z nas właśnie w tym okresie wyrabia roczny limit wizyt w sklepach, ale technologia HDTV i płaskie ekrany nie opuszczają nas nawet podczas tej gonitwy. Japońscy inżynierowie opracowali „inteligentne" wyświetlacze reklamowe. Urządzenie zbudowane jest z dużego 46 calowego wyświetlacza LCD, kamery oraz systemu rozpoznawania, analizy twarzy oraz zarządzania treścią reklam.

"Inteligentne" reklamy
Piotr Garbat

Gorączka przedświątecznych zakupów trwa. Większość z nas właśnie w tym okresie wyrabia roczny limit wizyt w sklepach, ale technologia HDTV i płaskie ekrany nie opuszczają nas nawet podczas tej gonitwy. Japońscy inżynierowie opracowali „inteligentne" wyświetlacze reklamowe. Urządzenie zbudowane jest z dużego 46 calowego wyświetlacza LCD, kamery oraz systemu rozpoznawania, analizy twarzy oraz zarządzania treścią reklam.

Urządzenie to na podstawie obrazu twarzy z kamery potrafi rozpoznać płeć i wiek osoby oglądającej i dostosować zestaw reklam dla danej grupy docelowej. W trakcie wyświetlania badane są reakcje potencjalnych klientów na wyświetlane treści które mogą być na ich podstawie modyfikowane. Rozwiązanie wydaje się bardzo ciekawe zarówno ze względu na stosowaną analizę jak również walory użytkowe. Może coś w końcu uwolni nas od oglądania irytujących reklam proszków do prania.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania

Wybrane dla Ciebie

Komentarze (0)
© Gadżetomania
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.