„Inteligentne” telewizory opanują za trzy lata 90% rynku
Wpis gościnny z Multi-blog.pl.
10.03.2011 08:00
Według Johna Birda z firmy Furturesource Consulting inteligentne telewizory z połączeniem internetowym będą w roku 2014 stanowiły 90% wszystkich paneli działających w Wielkiej Brytanii.
Wpis gościnny z Multi-blog.pl.
Według Johna Birda z firmy Furturesource Consulting inteligentne telewizory z połączeniem internetowym będą w roku 2014 stanowiły 90% wszystkich paneli działających w Wielkiej Brytanii.
Obecnie panele z funkcjami internetowymi obejmują jakieś 25% rynku. W ciągu najbliższych trzech lat ma się to jednak gwałtownie zmienić. Nie wiem, czy za trzy lata będzie to dokładnie 90%, ale taki kierunek rozwoju jest bardziej niż oczywisty. Widać go już teraz. W Wielkiej Brytanii są to usługi takie, jak LoveFilm, BBC iPlayer, w USA rządzi Netflix.
W Polsce też widać dążenie do dostępu do Sieci. Mamy już całkiem przyjemną usługę Iplex w telewizorach Panasonica, Sony oferuje wybrane programy TVN, a widgety internetowe, takie jak YouTube czy Picasa, są prawie w każdym panelu pozwalającym na podpięcie do Sieci. Coraz częściej pojawiają się też otwarte przeglądarki internetowe. Mają je już na przykład Philips i Samsung (nowe telewizory na rok 2011).
Póki co najmocniejszym koniem w wyścigu o dominację płaskich ekranów jest jednak HD. W Wielkiej Brytanii 7,5 miliona domostw odbiera programy w wysokiej rozdzielczości. W Polsce oferty nadawców też poprawiły się znacząco w ciągu ostatnich dwóch lat.
Źródło: Multi-blog