„Inteligentne” telewizory opanują za trzy lata 90% rynku

Wpis gościnny z Multi-blog.pl.

„Inteligentne” telewizory opanują za trzy lata 90% rynku
Blomedia poleca

10.03.2011 08:00

Według Johna Birda z firmy Furturesource Consulting inteligentne telewizory z połączeniem internetowym będą w roku 2014 stanowiły 90% wszystkich paneli działających w Wielkiej Brytanii.

Wpis gościnny z Multi-blog.pl.

Według Johna Birda z firmy Furturesource Consulting inteligentne telewizory z połączeniem internetowym będą w roku 2014 stanowiły 90% wszystkich paneli działających w Wielkiej Brytanii.

Obecnie panele z funkcjami internetowymi obejmują jakieś 25% rynku. W ciągu najbliższych trzech lat ma się to jednak gwałtownie zmienić. Nie wiem, czy za trzy lata będzie to dokładnie 90%, ale taki kierunek rozwoju jest bardziej niż oczywisty. Widać go już teraz. W Wielkiej Brytanii są to usługi takie, jak LoveFilm, BBC iPlayer, w USA rządzi Netflix.

W Polsce też widać dążenie do dostępu do Sieci. Mamy już całkiem przyjemną usługę Iplex w telewizorach Panasonica, Sony oferuje wybrane programy TVN, a widgety internetowe, takie jak YouTube czy Picasa, są prawie w każdym panelu pozwalającym na podpięcie do Sieci. Coraz częściej pojawiają się też otwarte przeglądarki internetowe. Mają je już na przykład Philips i Samsung (nowe telewizory na rok 2011).

Póki co najmocniejszym koniem w wyścigu o dominację płaskich ekranów jest jednak HD. W Wielkiej Brytanii 7,5 miliona domostw odbiera programy w wysokiej rozdzielczości. W Polsce oferty nadawców też poprawiły się znacząco w ciągu ostatnich dwóch lat.

Źródło: Multi-blog

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Gadżetomania
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.