Interfejs 3D Microsoftu. Dotknij trójwymiaru!

Próby zastosowania efektownych, trójwymiarowych interfejsów w codziennej pracy z komputerem nie przyniosły na razie sukcesu. Takie rozwiązania, choć zazwyczaj wyglądają świetnie, zazwyczaj nie są użyteczne. Próbę zmiany tego stanu rzeczy przedstawił Microsoft. Jak wygląda i działa trójwymiarowy interfejs firmy z Redmond?

Trójwymiarowy interfejs Microsoftu (Fot. YouTube.com)
Trójwymiarowy interfejs Microsoftu (Fot. YouTube.com)
Łukasz Michalik

29.02.2012 | aktual.: 10.03.2022 16:13

Próby zastosowania efektownych, trójwymiarowych interfejsów w codziennej pracy z komputerem nie przyniosły na razie sukcesu. Takie rozwiązania, choć zazwyczaj wyglądają świetnie, zazwyczaj nie są użyteczne. Próbę zmiany tego stanu rzeczy przedstawił Microsoft. Jak wygląda i działa trójwymiarowy interfejs firmy z Redmond?

Pamiętacie słynną scenę z „Raportu mniejszości”, gdzie słynący z niskiego wzrostu i zamiłowania do scjentologii aktor uprawiał Tai Chi, obsługując futurystyczny komputer? Dla przypomnienia:

Najnowsza propozycja przedstawiona przez Microsoft Applied Sciences wydaje się bardziej nowatorska (rękawice? relikt przeszłości!), a przy tym bardziej funkcjonalna od kinowej wizji. Zestaw składa się z przezroczystego ekranu OLED Samsunga (o przezroczystych ekranach możecie przeczytać również w tym artykule) i Kinecta. Co ciekawe, klawiatura umieszczona została za ekranem – patrząc przez niego, użytkownik widzi swoje dłonie spoczywające na klawiszach.

Kinect śledzi ruchy dłoni użytkownika - wystarczy unieść je znad klawiatury, by mieć możliwość obsługi trójwymiarowego interfejsu i dotykania rozmieszczonych w przestrzeni, wirtualnych obiektów. Dzięki śledzeniu nie tylko dłoni, ale również położenia głowy użytkownika, obraz jest optymalizowany w taki sposób, aby spotęgować wrażenie głębi.

Zazwyczaj bardzo sceptycznie podchodzę do podobnych wynalazków – większość z nich wydaje mi się niepotrzebnym komplikowaniem tego, co znacznie wygodniej można obsłużyć klawiaturą i myszką. W tym wypadku zaproponowane rozwiązanie wydaje się jednak sensowne i moim zdaniem jest wartą uwagi propozycją zastosowania trójwymiarowego interfejsu w praktyce. Próbkę jego możliwości możecie zobaczyć na filmie:

Applied Sciences Group: Interactive Displays: Behind the Screen Overlay Interactions

Źródło: OLED InfoGeek WeekDvice

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Gadżetomania
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.