Internet coraz bardziej multimedialny

Internet coraz bardziej multimedialny

Internet coraz bardziej multimedialny
K Falernowa
03.09.2008 08:00

...a w każdym razie internauci coraz chętniej korzystają z jego multimedialnych możliwości. Jak wynika z badania firmy Universal McCann, użytkownicy Internetu lubią blogować, wymieniać się fotkami, oglądać i publikować własne filmy oraz, rzecz jasna, korzystać z programów peer-to-peer - większy jest odsetek ściągających muzykę w P2P, niż kupujących ją w sklepach online...

...a w każdym razie internauci coraz chętniej korzystają z jego multimedialnych możliwości. Jak wynika z badania firmy Universal McCann, użytkownicy Internetu lubią blogować, wymieniać się fotkami, oglądać i publikować własne filmy oraz, rzecz jasna, korzystać z programów peer-to-peer - większy jest odsetek ściągających muzykę w P2P, niż kupujących ją w sklepach online...

Zgodnie z raportem "Witamy w wolnym świecie", swoje własne blogi założyło już 184 miliony internautów. Niestety, nie sprawdzono w żaden sposób ile z nich, oprócz powstania, prowadzi jakąś w miarę regularną działalność - a zapewne jest to liczba znacznie mniejsza.

Jeszcze chętniej niż blogujemy - publikujemy w Internecie zdjęcia. Zrobiło to 250 milionów internautów, a sam serwis Flick bogaci się co dzień o kolejne 5 milionów fotek. Zamieszczanie plików video ma nieco mniejszą popularność, wrzuciło je do sieci 183 miliony osób, a na YouTube pojawiają się każdej minuty nagrania o łącznej długości godziny.

Prawie 60% ankietowanych przyznaje się do ściągnięcia kiedykolwiek przynajmniej jednego pliku muzycznego za pomocą programów P2P. 45% nie ukrywa również, że zdarzyło im się tą drogą ściągnąć także film. Dla kontrastu - muzykę za pośrednictwem sklepów internetowych kupiło kiedykolwiek tylko 38%, a film - 25% respondentów.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)