Internetowe drukarki zasypią nas spamem?

Drukowanie poprzez "chmurę" to stosunkowo nowy pomysł Google, który podchwyciło też HP. Firma podpisała umowę z Yahoo! w myśl której będzie emitować reklamy na wydrukach pracujących w chmurze urządzeń. Czy to trochę nie za wiele?

Internetowe drukarki zasypią nas spamem?
Przemysław Muszyński

18.06.2010 16:03

Drukowanie poprzez "chmurę" to stosunkowo nowy pomysł Google, który podchwyciło też HP. Firma podpisała umowę z Yahoo! w myśl której będzie emitować reklamy na wydrukach pracujących w chmurze urządzeń. Czy to trochę nie za wiele?

Kilka dni temu Hewlett-Packard wprowadził na amerykański rynek drukarkę HP Photosmart Premium. Urządzenie jest ciekawe nie tylko dlatego, że wykorzystuje technologię "chmury", a do tego cały czas pracuje podłączone do internetu, łącząc się z domowym routerem. Posiada również pewną, bardzo interesującą funkcję. Pozwala bowiem na automatyczny wydruk internetowych wydań najpopularniejszych gazet w USA. Funkcję tą można szeroko modyfikować, np. ustawiając godzinę o której na naszym biurku pojawi się świeża gazeta.

Jak informuje ComputerWorld.com okazuje funkcja ma drugie dno: HP podpisało bowiem z Yahoo! umowę na dostarczenie treści reklamowych do tego typu wydruków. Zdaniem firmy reklamy nie powinny przeszkadzać czytelników, którzy przywykli już do ogłoszeń w gazetach.

Nie da się ukryć, że tego typu rozwiązanie jest dość kontrowersyjne. W szczególności, jeśli pomyśli się o tym, kto musi zapłacić za służący do drukowania tusz. Pytanie brzmi, kiedy pojawią się drukarki umieszczające reklamy na wydrukach biznesowych lub prywatnych?

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Gadżetomania
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.