Internetowe drukarki zasypią nas spamem?
Drukowanie poprzez "chmurę" to stosunkowo nowy pomysł Google, który podchwyciło też HP. Firma podpisała umowę z Yahoo! w myśl której będzie emitować reklamy na wydrukach pracujących w chmurze urządzeń. Czy to trochę nie za wiele?
Drukowanie poprzez "chmurę" to stosunkowo nowy pomysł Google, który podchwyciło też HP. Firma podpisała umowę z Yahoo! w myśl której będzie emitować reklamy na wydrukach pracujących w chmurze urządzeń. Czy to trochę nie za wiele?
Kilka dni temu Hewlett-Packard wprowadził na amerykański rynek drukarkę HP Photosmart Premium. Urządzenie jest ciekawe nie tylko dlatego, że wykorzystuje technologię "chmury", a do tego cały czas pracuje podłączone do internetu, łącząc się z domowym routerem. Posiada również pewną, bardzo interesującą funkcję. Pozwala bowiem na automatyczny wydruk internetowych wydań najpopularniejszych gazet w USA. Funkcję tą można szeroko modyfikować, np. ustawiając godzinę o której na naszym biurku pojawi się świeża gazeta.
Jak informuje ComputerWorld.com okazuje funkcja ma drugie dno: HP podpisało bowiem z Yahoo! umowę na dostarczenie treści reklamowych do tego typu wydruków. Zdaniem firmy reklamy nie powinny przeszkadzać czytelników, którzy przywykli już do ogłoszeń w gazetach.
Nie da się ukryć, że tego typu rozwiązanie jest dość kontrowersyjne. W szczególności, jeśli pomyśli się o tym, kto musi zapłacić za służący do drukowania tusz. Pytanie brzmi, kiedy pojawią się drukarki umieszczające reklamy na wydrukach biznesowych lub prywatnych?