IT najdroższe na świecie. Google znów na czele

Przestój gospodarczy demonizowany przez media i ekonomistów nie wpływa na światowych liderów. Już po raz piąty, brytyjska firma Millward Brown Optimor, na zlecenie Financial Times, przygotowała raport  "BrandZ Top 100 Raport". Po raz kolejny okazało się, że na Google nie ma mocnych, chociaż konkurencja była spora. W pierwszej dziesiątce najdroższych marek na świecie znalazły się firmy związane z sektorem IT. Jakie?

Fot. na licencji Creative Commons; Flickr.com/by Bramus!
Fot. na licencji Creative Commons; Flickr.com/by Bramus!
Paweł Żmuda

Przestój gospodarczy demonizowany przez media i ekonomistów nie wpływa na światowych liderów. Już po raz piąty, brytyjska firma Millward Brown Optimor, na zlecenie Financial Times, przygotowała raport  "BrandZ Top 100 Raport". Po raz kolejny okazało się, że na Google nie ma mocnych, chociaż konkurencja była spora. W pierwszej dziesiątce najdroższych marek na świecie znalazły się firmy związane z sektorem IT. Jakie?

Po raz kolejny na pierwszym miejscu rankingu znalazł się internetowy gigant z Mountain View. W ubiegłym roku akcje Google podrożały o 14%, a sama marka warta jest dziś nieco ponad 114 mld dolarów. Przeszkodą nie okazała się nawet nietrafiona inwestycja w telefon Nexus One, chociaż jej konsekwencje mogą być widoczne w przyszłości.

Okazuje się jednak, że nie tylko Google potrafi zarobić na przestoju gospodarczym. Na drugiej pozycji uplasował się IBM ze wzrostem o 30% w ciągu roku, a zaraz za nim Apple idące w góre o 32%. Pierwsza piątka zdominowana została przez marki kojarzone ze światem IT. Na czwartym miejscu znalazł się Microsoft. Grupę światowych liderów zamyka Coca Cola.

Firma Millward Brown zainteresowała się także sieciami społecznościowymi i Facebookiem. Serwis wart około 5,5 mld dolarów nie znalazł się w pierwszej setce, jednak badania wykazały, że najwięksi światowi potentaci wydają coraz więcej na promocję w social media.

Źródło: brandz.com

Źródło artykułu:WP Gadżetomania

Wybrane dla Ciebie

Komentarze (0)
© Gadżetomania
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.