Jak dodać foldery w Gmail?
Usługa pocztowa Google jest jedną z najlepszych na rynku. Oferuje ona dostęp do ogromnej ilości funkcji, które przez bardzo długi okres były znane wyłącznie użytkownikom korzystających z komercyjnych kont pocztowych. Mimo to, do tej pory dla wielu osób pozostaje zagadką - jak stworzyć foldery w Gmailu?
Usługa pocztowa Google jest jedną z najlepszych na rynku. Oferuje ona dostęp do ogromnej ilości funkcji, które przez bardzo długi okres były znane wyłącznie użytkownikom korzystających z komercyjnych kont pocztowych. Mimo to, do tej pory dla wielu osób pozostaje zagadką - jak stworzyć foldery w Gmailu?
Google Mail oferuje praktycznie wszystko to, co potrzeba każdemu Internaucie. Ogromna przestrzeń dyskowa dodatkowo zachęca do jeszcze aktywniejszego korzystania z niemałych możliwości. Nagły przyrost liczby wiadomości może oznaczać spore problemy z organizacją poczty, szczególnie w sytuacjach, gdy nie zamierzamy jej usuwać.
Najprostszym rozwiązaniem byłoby po prostu przypisać odpowiednie e-maile do konkretnych folderów - np. praca, szkoła, znajomi, rodzina. Po przeszukaniu interfejsu Gmaila każdy użytkownik zrozumie, że Google nie oferuje możliwości tworzenia folderów, które moglibyśmy wykorzystać do zarządzania pocztą.
Na szczęście, Google oferuje coś znacznie lepszego, a są to tzw. etykiety. Dostęp do tej opcji otrzymujemy po przejściu w "Ustawienia", a następnie wybierając zakładkę "Etykiety". Standardowo będą tam dostępne etykiety systemowe, które zawierają w sobie m.in. wiadomości odebrane, wysłane, spam.
Co jest przewagą etykiet względem folderów? Na pewno to, że jedna wiadomość może być przypisana do kilku różnych etykiet. Dzięki temu, unikamy sytuacji, w której pojawia się konieczność przypisania e-maila wyłącznie do jednej kategorii pomimo tego, że pasuje on do dwóch lub trzech.
Elementy te możemy dowolnie usuwać, dodawać i ukrywać. Lista najistotniejszych - naszym zdaniem - etykiet znajduje się po lewej stronie. W celu łatwiejszego rozpoznawania wiadomości, etykietom możemy dodać atrybut taki kolor. Wystarczy kursorem wskazać biały kwadrat znajdujący się po lewej stronie nazwy, a następnie wybrać odpowiedni kolor.
Gdy już zaczniemy korzystać z tego elementu warto również przyjrzeć się funkcji o nazwie ?filtry? - znajdziecie ją w Ustawieniach -> Filtry. Dzięki tej opcji możecie zastosować konkretną etykietę do każdej wiadomości, która spełni określone kryteria takie jak tytuł, odbiorca, lub zawierać będzie określone słowa.
Filtry automatycznie wychwycą każdą nową wiadomość, a następnie przypiszą jej odpowiednią etykietę. Na etapie dodawania filtrów możecie również sprawić, że etykiety zostaną przypisane również starszym wiadomościom, które już wcześniej trafiły do Waszych skrzynek odbiorczych.