Jak promować DVB-T?

Cyfryzacja kraju przebiega w bólach, ale jakoś idzie do przodu. Do roku 2013 zapewne zdążymy i wszystko skończy się dobrze... tylko czy odbiorcy będą w ogóle wiedzieli o co w tym wszystkim chodzi?

Fot. na licencji CC Robert Couse-Baker/Flickr
Fot. na licencji CC Robert Couse-Baker/Flickr
Szymon Adamus

Jak Waszym zdaniem powinno się promować naziemną telewizję cyfrową w Polsce?

Cyfryzacja kraju przebiega w bólach, ale jakoś idzie do przodu. Do roku 2013 zapewne zdążymy i wszystko skończy się dobrze... tylko czy odbiorcy będą w ogóle wiedzieli o co w tym wszystkim chodzi?

Jak Waszym zdaniem powinno się promować naziemną telewizję cyfrową w Polsce?

Według Witolda Kołodziejskiego z Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji we wrześniu tego roku sygnał naziemnej telewizji cyfrowej ma już obejmować 80 procent kraju. Trzymam kciuki, ale jeśli tak, to chyba najwyższy czas poinformować społeczeństwo czym to całe magiczne DVB-T w zasadzie jest i jak się to konsumuje.

[cytat]Procesowi uruchomienia w Polsce naziemnej telewizji cyfrowej towarzyszyć będzie ogólnopolska kampania informacyjno-edukacyjna, dzięki której obywatele otrzymają wszelkie niezbędne informacje i pomoc w tym zakresie, w szczególności w zakresie dostosowania odbiorników telewizyjnych do odbioru cyfrowego. Miedzy innymi planuje się uruchomienie w tym celu bezpłatnej infolinii - czytamy na stronie Ministerstwa Infrastruktury.[/cytat]

Póki co z promocją DVB-T jest cieniutko. Działają rządowe strony internetowe, ale nie widać ich ostrej promocji. Robi się konferencje prasowe, ale informacje o nich są tak szczątkowe, że świadomi tego co się dzieje są w zasadzie tylko osoby, które już i tak interesują się DVB-T. Od czasu do czasu pojawiają się reportaże w serwisach informacyjnych i telewizji, a w sieci znajdujemy od dłuższego czasu filmy wyjaśniające. Ale co z tego skoro nie są promowane? Poniższy film jest na You Tube od grudnia 2009. Od tamtej pory udało mu się zebrać śmieszne 425 wyświetleń.

Ten i inne filmy na popularnym serwisie Google pokazują jak marnym zainteresowaniem cieszy się ta tematyka w kraju. A przecież "lada chwila" sygnał cyfrowy nie będzie opcją, ale wymogiem dla setek tysięcy widzów. Jak więc promować DVB-T by Polacy wiedzieli czym ono jest?

Moim zdaniem do promocji na pewno można by wykorzystać:

  • serwisy społecznościowe - Facebook nic nie kosztuje, a potrafi zdziałać cuda,
  • rosnącą popularność paneli HD(http://hdtvmania.pl/2010/06/25/mistrzostwa-swiata-zwiekszaja-sprzedaz-telewizorow-hd/?preview=true) - to śliska sprawa bo związana z promocją produktów, ale fakt, że sprzedawcy stawiają ostatnio na promocję modeli z tunerem MPEG-4 świadczy, że jest  na to zapotrzebowanie. Nawet jeśli klient nie zawsze wie do czego jest mu ten tuner w ogóle potrzebny,
  • media tradycyjne - to rzecz oczywista, ale liczy się pomysł. Reklamy muszą być zrobione z głową. Jeśli ktoś zaserwuje nam urzędników czytających z kartki, to chyba z przekory zbojkotuję cyfryzację.

[cytat]Wystarczy wzorować się na Brytyjczykach. Ulotki, dla starszych osób wolontariusze, dodatkowo animacje... Jeśli chodzi o szerszą kampanię złożyłem RWT i Emitelowi propozycję cyfrowego miasteczka. Mżna by do tego zaprosić też nadawców i np. w stolicy zrobić październikową imprezę na wzór Miasteczka n - podzielił się ze mną swoimi pomysłami Łukasz Ławicki z InspireDigital. Zastanawiam się jeszcze nad np. logo polskiej naziemnej telewizji cyfrowej. Może t-shirty z tym logo jako ruchoma reklama? No i oczywiście YouTube, Facebook, nasza-klasa.[/cytat]

To tylko kilka propozycji. Jakie są Wasze pomysły na promocję DVB-T w Polsce?

Źródło artykułu:WP Gadżetomania

Wybrane dla Ciebie

Komentarze (0)
© Gadżetomania
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.