Jak przez kilkanaście lat zmieniała się usługa Google Search?

Kilka tygodni temu Google dodał do wyszukiwarki funkcję Search plus Your World. Choć wzbudziła nieco kontrowersji pamiętajmy, że najważniejsza usługa Google’a nieustannie ewoluuje. Jak zmieniała się wyszukiwarka?

Wyszukiwarka Google'a ewoluuje (Techquark.com)
Wyszukiwarka Google'a ewoluuje (Techquark.com)
Łukasz Michalik

03.02.2012 | aktual.: 14.01.2022 10:04

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Kilka tygodni temu Google dodał do wyszukiwarki funkcję Search plus Your World. Choć wzbudziła nieco kontrowersji pamiętajmy, że najważniejsza usługa Google’a nieustannie ewoluuje. Jak zmieniała się wyszukiwarka?

 1. 1998 r.

Początki były skromne. Tak wyglądała strona usługi w czasach, gdy była projektem naukowym dwóch doktorantów z Uniwersytetu Stanforda.

2. ok. 2000 r.

Od października 2000 roku wyszukiwarka zaczęła na siebie zarabiać. Widoczne obok wyników wyszukiwania reklamy zostały wyraźnie zaznaczone.

  1. 2001 r.

Zmiany na stronie głównej. Bezpośrednio po zamachu na WTC Google publikowało linki do najnowszych informacji o atakach - było to jeszcze przed uruchomieniem Google News. W firmie wywołało to kontrowersje - zdaniem części zespołu takie działania oznaczały rozmywanie misji Google’a.

4. 2006 r.

O 2006 roku wyszukiwarka zaczęła do wyników wyszukiwania dołączać za pomocą modułu OneBox powiązane informacje, pochodzące  z innych usług firmy. Użytkownik szukający jakiegoś adresu dostawał nie tylko linki do stron gdzie ten adres się pojawiał, ale również mapę z zaznaczoną lokalizacją.

5. 2007 r.

Duża zmiana nastąpiła rok później, wraz z wprowadzeniem przez Google’a Universal Search. Od tamtej pory wyniki z innych usług pojawiają się wśród wyników wyszukiwania.

6. 2007 r.

Google (Fot. BusinessInsider.com)
Google (Fot. BusinessInsider.com)

Kolejnym etapem rozwoju Universal Search było dodanie do wyników wyszukiwania klipów z YouTube'a i aktualności z Google News oraz wyszukiwarki produktów.

7. 2009 r.

W 2009 roku Google rozpoczął wdrażanie Social Search. Wśród wyników wyszukiwania pojawiły się m.in. linki do treści publikowanych przez skojarzone z poszukującym osoby. Warto pamiętać, że Google - poza popularnym lokalnie Orkutem - nie miał wówczas swojego serwisu społecznościowego, a agregator FriendFeed, widoczny w wynikach,  w 2009 roku nie należał do Facebooka.

8. 2011

Od lutego 2011 roku Google zaczął łączyć wyniki Social Search z wynikami, generowanymi przez główną wyszukiwarkę.

  1. 2012

Kolejny, znany nam etap rozwoju wyszukiwarki nastąpił niedawno. Do wyników wyszukiwania Google zaczął dołączać treści, pochodzące z Google+.

Źródło: Business Insider

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Zobacz także
Komentarze (0)
© Gadżetomania
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.