Jak przywrócić klasyczną ikonę Pokaż Pulpit w Windows 7?
Dzisiaj "przywrócimy" jedną, moim skromnym zdaniem, z użyteczniejszych funkcji kiedy pracuje się z dużą ilością okien - Pokaż pulpit z old-schoolową ikoną prosto z poczciwego XP na swoje prawowite miejsce.
Dzisiaj "przywrócimy" jedną, moim skromnym zdaniem, z użyteczniejszych funkcji kiedy pracuje się z dużą ilością okien - Pokaż pulpit z old-schoolową ikoną prosto z poczciwego XP na swoje prawowite miejsce.
Jak zacząć?
Więc jeśli chcemy mieć ikonę Pokaż Pulpit, jak we wcześniejszych wersjach, musimy:
- Utworzyć nowy folder gdziekolwiek chcemy i z jakąkolwiek nazwą.
- Następnie wklejamy poniższy kod do Notatnika i zapisujemy plik jako "Show Desktop.scf" (wraz z "") i zapisujemy go wcześniej utworzonym folderze w punkcie 1:
[Shell]
Command=2
IconFile=explorer.exe,3
[Taskbar]
Command=ToggleDesktop
- Teraz klikamy prawym przyciskiem myszy na pasek zadań i wybieramy "Toolbars -> New Toolbar..." (Paski narzędzi -> Nowy pasek narzędzi...) a następnie wskazujemy nasz nowy folder.
- Natychmiastowo zostanie on dodany do paska zadań.
- Następnie kliknij prawym przyciskiem myszy i odblokuj pasek poprzez kliknięcie Lock the taskbar.
- Zobaczysz teraz "znaczek", który pozwala przenosić elementy.
- Kliknij prawym przyciskiem myszy na ten znaczek na pasku zadań i odznacz Show Text i Show Title.
- Jeśli chcesz zwiększyć rozmiar ikon ponownie wywołaj poprzednie menu i kliknij opcję "View -> Large Icons".
- Teraz metodą "przeciągnij i upuść" przenieś ikonkę Pokaż pulpit jak najbliżej przycisku Start (ikonka Windows) i zablokuj pasek zadań.
Źródło: HowToGeek