Jak sprawdzić świeżość jedzenia ze sklepu?

Jak sprawdzić świeżość jedzenia ze sklepu?

Jak sprawdzić świeżość jedzenia ze sklepu?
Paweł Żmuda
05.05.2011 15:00

Nieświeże produkty zalegające na sklepowych półkach to koszmar. Nigdy nie wiadomo, czy nie trafimy na mięso z przebitą datą ważności. Naukowcy z Monachium opracowali właśnie genialny pomysł, dzięki któremu - przy dobrej woli producentów - zepsute jedzenie zniknie ze sklepowych półek na zawsze.

Nieświeże produkty zalegające na sklepowych półkach to koszmar. Nigdy nie wiadomo, czy nie trafimy na mięso z przebitą datą ważności. Naukowcy z Monachium opracowali właśnie genialny pomysł, dzięki któremu - przy dobrej woli producentów - zepsute jedzenie zniknie ze sklepowych półek na zawsze.

Daty ważności wydrukowane na opakowaniach nie gwarantują, że produkt znajdujący się wewnątrz jest świeży. Dzięki naszemu wynalazkowi naprawdę widać, czy mięso jest świeże czy nieświeże - mówi Anna Hezinger
Klisza
Klisza

O co tu chodzi? Działanie niemieckiego wynalazku jest bardzo proste. Naukowcy stworzyli niewielką kliszę działającą jak papierek lakmusowy. W kontakcie z nieświeżym mięsem, w którym rozpoczęły się procesy gnilne, niemiecki sprzęt zmienia kolor z żółtego na niebieski. Naukowcy zapewniają, że koszt nowego rozwiązania to zaledwie kilka centów, a można je stosować również w produktach innych niż mięso czy ryby.

Podobną technologię wykorzystano przy stworzeniu bandaża, który wykrywa zakażenie ran. Niemieccy specjaliści zapowiadają również, że już wkrótce zostaną przygotowane koszulki dla sportowców, które w razie odwodnienia zawodnika będą informować o konieczności przyjęcia płynów.

Pomysł zapowiada się niezwykle ciekawie, jednak zanim wynalazek trafi na rynek, minie pewnie jeszcze sporo czasu. Problemem będzie przekonanie producentów i sprzedawców, którzy zarabiają na zepsutych produktach. Chyba że "trzecie życie kurczaka" jest możliwe tylko w naszym kraju.

Źródło: thelocal

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)