Jak stworzyć avatara za pomocą Kinecta? [wideo]

O możliwości zdalnego sterowania innym ciałem, rodem z filmu Jamesa Camerona, na razie można tylko pomarzyć. Powstają jednak projekty, które chociaż odrobinę przybliżają do takiej wizji. Choć podejście jest dosyć nietypowe...

Jak stworzyć avatara za pomocą Kinecta? [wideo]
Grzegorz Nowak

05.01.2012 13:00

O możliwości zdalnego sterowania innym ciałem, rodem z filmu Jamesa Camerona, na razie można tylko pomarzyć. Powstają jednak projekty, które chociaż odrobinę przybliżają do takiej wizji. Choć podejście jest dosyć nietypowe...

W jaki sposób za pomocą produktów, które można kupić w sklepie, stworzyć avatara? Pokazuje to inżynier Taylor Veltrop, tworząc modyfikację Kinecta pozwalającą na zdalne... wyszczotkowanie kota. Pomysł wydaje się kompletnie niedorzeczny, ale żeby wykonać to z pozoru proste zadanie, do pracy trzeba zaprząc różne osiągnięcia ludzkiej technologii.

Taylor wykorzystał więc Kinecta, kontroler Wiimote, bieżnię oraz hełm z wyświetlaczem własnej produkcji. Połączenie tych różnych urządzeń pozwalało na sterowanie niedużym robotem i to praktycznie w całości za pomocą ruchów ciała. Kilka kamer zamontowanych na robocie pozwoliło inżynierowi widzieć dokładnie to co maszyna.

Niestety próba wyszczotkowania kota zajęła znacznie więcej czasu niż na co dzień, jednak Taylor powinien mieć powody do zadowolenia. Z pewnością jednak jego kot ma zupełnie odmienne zdanie na ten temat.

Robot Avatar Brushes Cat Remotely in Virtual Reality [Kinect, Wii, HMD, Treadmill, NAO]

Źródło: technabob.com

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Gadżetomania
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.