Jak stworzyć PDF‑a z... czegokolwiek
01.11.2008 17:22
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
OSX ma jedną bardzo ciekawą funkcję, która jest bardzo przydatna, ale czasami niezbyt widoczna. Chodzi o tworzenie plików PDF ze wszystkiego co tylko można wydrukować: strony www, dokumenty, maile itp. Jest to niezwykle przydatne bo format Adobe PDF jest już standardem w obiegu informacji.
Aby szybko "drukować do PDF" należy w górnym pasku wybrać Plik (File) i kliknąć na Drukuj (Print). Pokaże Wam się okienko z ustawieniami druku, ale zamiast klikać na przycisk "Print" zainteresuj się tym, który jest w lewym dolnym rogu: jest to specificzna lista opcji, gdzie poza wspomnianym już PDF mamy też inne możliwości.
Ta opcja działa bardzo dokładnie i sprawnie - szczególnie przy tworzeniu archiwum strony internetowej do późniejszego odczytania.