Jakie są kultowe gry Polaków?
Polak wie, co dobre - przynajmniej jeśli idzie o elektroniczną rozrywkę. Tak wynika z przeprowadzonej na naszym facebookowym profilu ankiety, w której prosiliśmy o wskazanie najbardziej kultowych według Was gier (i serii gier) ostatniego dwudziestolecia. Kolejne pozycje zostały obsadzone przez najprawdziwsze legendy branży - choć nie obyło się bez pewnej "zimowej" niespodzianki. W głosowaniu wzięło udział ponad 1400 osób.
15.09.2012 10:03
- Heroes of Might & Magic 3 (1999)
Strategia wszech czasów. Wydaje się niemożliwe, by mogło zabraknąć dla niej miejsca w jakimkolwiek zestawieniu topowych gier. A od premiery minęła już ponad dekada… Przepis na ponadczasowość? Przystępność i przejrzystość rozgrywki (system turowy), skutecznie opierająca się upływowi czasu dwuwymiarowa grafika i świetna muzyka.
To wszystko zapewniało (i zapewnia do dziś) długie godziny niebywale grywalnej rozgrywki. Aż dziw bierze, że studio 3DO, które stworzyło grę, niedługo potem zbankrutowało. Przyczyną były kiepskie wyniki sprzedaży czwartej części gry, w której dokonano wielu, według fanów serii niepotrzebnych, zmian w gameplayu.
- Diablo (1996)
Część druga cyklu była jeszcze lepsza od pierwowzoru i stała się absolutnym klasykiem gatunku. Długo wyczekiwana trójka, która miała premierę w tym roku, okazała się produkcją ze wszech miar solidną. Choć gracze chyba liczyli na coś więcej….
Diablo Gameplay
3. GTA (1997)
Rozgrywka została przeniesiona w trójwymiar, co już na etapie zapowiedzi wydawało się czymś niepojętym. Dziś tego typu gier – oferujących mniejszą lub większą swobodę w otwartym świecie – powstały dziesiątki, ale to właśnie GTA napędziło koniunkturę na tzw. sandboxy. Trailer części piątej pojawił się w końcówce października zeszłego roku - i przyznać trzeba, że wygląda naprawdę niesamowicie. Jest na co czekać...
Grand Theft Auto 2 Gameplay
Baldur's Gate (Gameplay #1)
Need for Speed Porsche Unleashed (PC) Gameplay
- Quake (1996)
Dwie pierwsze części „Wstrząsu” to absolutne klasyki gatunku. Trójka była przeznaczona w zasadzie tylko do grania w sieci. W międzyczasie serii wyrósł konkurent w postaci Unreal Tournamenta. Rywalizacja nie wyszła Quake’owi na dobre – na część czwartą przyszło graczom czekać aż do 2005 roku. Była to produkcja zaledwie niezła, podobnie jak wydane w 2007 roku Enemy Territory: Quake Wars.
Zdjęcie samochodu Need for Speed wykonał Marco Verch, którego inne fotografie znajdziecie w serwisie http://foto.wuestenigel.com.
Warcraft 2 Gameplay
Half-Life 1 Gameplay
DOOM
Aby formalności stała się zadość - zdajemy sobie sprawę, że żaden top nie jest w stanie zobrazować jednego, powszechnie obowiązującego kanonu gier kultowych - jeden uwielbia "Diablo", a drugi będzie wolał "Angry Birds", albo "Football Managera". Tak czy inaczej, zapraszamy do komentowania listy. Jakich Waszym zdaniem produkcji zabrakło w czołowej piętnastce zestawienia? A może w pełni się z nim zgadzacie? Piszcie!